قرارداد 536 میلیون دلاری شرکت هواپیمایی اروپایی ATR با ایران‌ایر

آسوشیتدپرس از امضای قراردادی به ارزش 536 میلیون دلار میان شرکت هواپیمایی اروپایی ATR با ایران‌ایر خبر داد.

قرارداد 536 میلیون دلاری شرکت هواپیمایی اروپایی ATR با ایران‌ایر
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس گزارش داد شرکت هواپیمایی اروپایی ای تی آر ( ATR ) اعلام کرد با شرکت هواپیمایی ایران ایر قراردادی به ارزش 536 میلیون دلار برای فروش 20 فروند هواپیما که گزینه مربوط به خرید بیست فروند هواپیمای دیگر نیز در آن گنجانده شده، امضا کرده است.

دیوید وارگاس، سخنگوی شرکت هواپیمایی ای تی آر تایید کرد که قرارداد فروش 20 فروند هواپیما از نوع ای تی آر72 - 600 اس،  روز پنج شنبه امضا شده است.

وارگاس در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد این هواپیماها به ایران ایر برای نوین سازی و توسعه ارتباطات منطقه ای در سراسر ایران به طور قطع کمک خواهد کرد.

امضای این قرارداد به دنبال توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی صورت گرفته است که بر اساس آن ایران با محدود کردن غنی سازی اورانیوم خود در ازای لغو تحریم های اقتصادی موافقت کرد.

این توافق هسته ای در واقع به شرکت های هواپیمایی امکان داد به بازار ایران سرازیر شوند. شرکت هواپیمایی بوئینگ مستقر در شیکاگو و رقیب اروپایی آن ایرباس نیز قراردادهای چند میلیارد دلاری با ایران امضا کردند.

سیاستمداران آمریکا درباره فروش هواپیما به ایران ابراز نگرانی کرده اند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنان درباره این توافق هسته ای شک و تردید دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار