ولایتی: اظهارات محمد بن سلمان علیه ایران نشان‌دهنده بی‌تجربگی است

مشاور مقام معظم رهبری، اظهارات بی‌اساس وزیر دفاع عربستان علیه ایران را نشان‌دهنده بی‌تجربه بودن وی در سیاست خارجی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر معظم ایران در امور بین الملل در مصاحبه با شبکه العربی الجدید اعلام کرد: اظهارات اخیر محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی، علیه ایران غیرحرفه‌ای است و بی‌تجربه بودن وی را نشان می دهد.

وی این اظهارات را نسنجیده دانست و گفت: سخنان وزیر دفاع عربستان نشان دهنده بی تجربه بودن وی در عرصه سیاست خارجی است (زیرا) هرکس که در سیاست خارجی عربستان دارای تجربه و توانایی باشد، چنین سخنانی را بیان نمی کند.

مشاور عالی امور بین الملل در واکنش به این اظهارات افزود: ایران برای تحقق امنیت و ثبات منطقه تلاش و فعالیت می کند و تهران هیچ نیتی برای تخریب روابط خود با کشورهای همسایه ندارد.

وی اعلام کرد: ایران برای حل و فصل مسائل موجود در منطقه آماده گفتگو و مذاکره  است و امیدوار است عربستان با این سخنان قانع شود.

محمد بن سلمان در اظهاراتی گستاخانه و ضدایرانی مدعی شده بود ایران به بهانه اعتقاد به مهدویت، به دنبال تسلط بر جهان است و هدف عربستان کشاندن نبرد به داخل مرزهای ایران است.

همچنین ثامر السبهان -وزیر مشاور این کشور عربستان- در اظهاراتی واهی، ایران را کشوری سرکش توصیف و به استفاده از روش‌های تروریستی در منطقه متهم کرد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار