اعلام آمادگی ایتالیا برای کمک به کاهش تنش ها و حل بحران قطر

وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با همتای قطری خود، بر آمادگی کشورش برای کمک به کاهش تنش ها در خلیج فارس تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، 'آنجلینو الفانو' وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با همتای قطری خود ضمن حمایت از میانجیگری کویت برای حل بحران قطر، بر آمادگی کشورش برای کمک به کاهش تنش ها در خلیج فارس تاکید کرد.
 
وزیر خارجه ایتالیا شامگاه شنبه در دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری که پس از آمریکا به رم سفر کرده است،گفت: دولت ایتالیا با نگرانی و دقت تحولات مربوط به بحران قطر را دنبال می کند و آماده کمک به هر اقدامی با هدف رسیدن به گفت گو و کاهش تنش ها میان بازیگران درگیر است.
 
وی افزود: ایتالیا در تماس با کشورهای درگیر است و از تمام طرفین می خواهد تا از هر اقدامی که منجر به تشدید اوضاع شود، پرهیز کنند.
 
محور دیدار میان وزیران خارجه ایتالیا و قطر بحران منطقه خلیج فارس و سایر کشورهای عضو شورای همکاری بود. الفانو دردیدار با آل ثانی همچنین ابراز امیدواری برای کاهش هرچه سریعتر تنش ها کرده و از میانجیگری کویت به عنوان رئیس دوره شورای همکاری خلیج فارس حمایت کامل کرد.
 
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر روز شنبه در شهر رم با بیان اینکه خواسته های کشورهای تحریم کننده ناقض حاکمیت ملی ما است، اعلام کرد که دوحه این شروط را نخواهد پذیرفت.
 
وی تصریح کرد: با این وجود دوحه آماده است درخصوص شکایت هایی که همسایه های عربش دارند با آن ها گفت و گو کند.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار