پیش‌بینی سازمان ملل درباره افزایش تلفات حادثه واژگون شدن پناهجویان میانمار

سازمان بین‌المللی مهاجرت پیش‌بینی کرد شمار تلفات ناشی از واژگون شدن قایق حامل آوارگان روهینگیا میانمار نزدیک ساحل بنگلادش از ۶۰ نفر فراتر برود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد پیش بینی می شود شمار تلفات ناشی از واژگون شدن قایق حامل آوارگان روهینگیا میانمار نزدیک ساحل بنگلادش از 60 نفر فراتر برود.

جوئل میلمن، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت، در مصاحبه با خبرنگاران در ژنو با اشاره به حادثه واژگون شدن قایق حامل آوارگان روهینگیا که روز پنجشنبه رخ داد گفت جان باختن 23 نفر تایید شده است و 40 نفر همچنان ناپدید هستند که احتمالا غرق شده اند. وی افزود به این ترتیب پیش بینی می شود شمار تلفات این حادثه بیش از 60 نفر باشد.

نجات یافتگان این حادثه در مصاحبه با کارکنان سازمان بین المللی مهاجرت گفتند این قایق حامل 50 نفر ازجمله 50 کودک بود که از خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار فرار کرده بودند.

میلمن تصریح کرد نجات یافتگان گفتند همه شب را بدون هیچ غذایی در دریا بوده اند.

غرق شدن این قایق جدیدترین بخش از مجموعه حوادث مرگبار مرتبط با آوارگان روهینگیا است که به علت خشونت های دولت میانمار علیه آنها در حال فرار به بنگلادش هستند.

انتهای پیام/

سازمان ملل پیش‌بینی کرد تلفات حادثه واژگون شدن پناهجویان میانمار از 60 نفر فراتر رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار