سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی سمنان ؛

مقاوم سازی 3 هزار واحد مسکونی روستایی در سمنان

در نیمه نخست امسال سه هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده مناطق روستایی استان سمنان مقاوم سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین دهقان سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی سمنان گفت : در کنار ساخت و ساز خانه های ایمن روستایی باید به سیما و منظر آن نیز با توجه به محیط و اقلیم روستا توجه لازم داشت.

 سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی سمنان با اشاره به رعایت اخلاق حرفه ای از سوی ناظران فنی، اظهارداشت : امروز در بخش احداث منازل مسکونی امن در شهرها، روستاها نیز مورد توجه جدی قرار دارند و دولت سالانه هزینه های قابل توجه ای را برای مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی هزینه می کند.

 وی احداث مسکن برای محرومان، تهیه طرح هادی روستاها و اصلاح معابر، تهیه و ارائه طرح های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی روستایی و شهرهای زیر پنج هزار نفر، ایجاد نظام فنی و آموزشی حرفه ساختمانی در مناطق روستایی و ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقای کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی را بخشی از وظایف این نهاد برشمرد.

 دهقان تصریح کرد : نظارت در ساخت و ساز روستاها به ناظران فنی سپرده شده و ما می خواهیم که مهندسان به تعهدات خود در این زمینه توجه لازم را به خرج دهند زیرا نظارت ها هر چه بیشتر اعمال شود، بی شک آرامش بیشتری را نیز برای خانواده ها به وجود می آورد.

 سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی سمنان با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید بیش از 15 هزار واحد مسکونی مهر نیمه کار دولت نهم و دهم در استان سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید، افزود : تا پایان دولت دوازدهم تمام طرح های مسکن مهر به پایان می رسد.

 وی اظهار داشت : در دولت تدبیر و امید قدرت خرید مردم به ویژه در مسکن مهر از طریق تسهیلات بانکی از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش یافته است.

 

انتهای پیام / ذ


تا پایان دولت دوازدهم تمام طرح های مسکن مهر به پایان می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار