امام جمعه یزد در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان:

ضرورت مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق به منظور حفظ تولید و اشتغال

امام جمعه یزد گفت: جلوگیری از تخلفات در مسائل مختلف از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است و باید با برخورد خوب و سازنده انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق به منظور حفظ تولید و اشتغال ، گفت: با برخورد مناسب و پیشگیری از تخلفات در جهت مبارزه با قاچاق، سازنده و مؤثر باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری  در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی اظهار کرد: جلوگیری از تخلفات در مسائل مختلف از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است و باید با برخورد خوب و سازنده انجام شود.

امام جمعه یزد در بخشی از سخنان خود افزود : از طریق کارهای فرهنگی و آموزش به مردم برنامه هایی را به کسبه آموزش دهیم تا از تخلفات جلوگیری شود .

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: اگر برخوردها خوب و سازنده و همراه با اخلاق مناسب و در عین حال دقیق و قانونمند باشد مردم آن را پذیرفته و خود به خود بازار اصلاح می شود .

امام جمعه یزد تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا از طریق توصیه به مردم در زمینه پدیده مخرب آن و ضربه به اقتصاد کشور و تولید ملی و جلوگیری از ایجاد اشتغال می توان از تخلف و جرم قاچاق جلوگیری کرد .

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد به مناسبت بیست وسومین سالروز تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن تقدیر و تشکر از انجام دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گزارشی از مدت 7 ماهه مسئولیت خود و عملکرد اداره کل به ایشان ارائه نمود.

سالاری با اشاره به عمده وظايف تعزیرات حکومتی، گفت: تعزيرات حكومتی به تخلفات امور اقتصادی در دو بخش دولتی و غیر دولتی اعم از حوزه‌های  بهداشت، درمان و دارو، تخلفات مربوط به اصناف و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌‌کند.

وی در ادامه به آمار پرونده‌های وارده تعزيرات حكومتی استان در هفت ماهه سالجاری اشاره كرد و گفت: از ابتدای امسال تاكنون سه هزار و 889 پرونده در بخش کالا و خدمات به تعزیرات استان وارد شده كه سه هزار و 891 پرونده مورد رسیدگی و مختومه گردیده که عملکرد بالای 100 درصدی و محکومیت بیش از 24 میلیارد ریال جریمه نقدی بوده است .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در مورد تخلفات پزشكی و دارويی هزار و 134 فقره مورد رسیدگی شده و 493 پرونده هم در حوزه حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق با عملکرد بالای 100 درصد و محکومیت 75 میلیارد ریال جریمه نقدی مورد رسيدگی قرار گرفته است.

اين مقام مسئول میزان جریمه‌های پرونده‌های رسيدگی شده در تعزيرات حكومتی استان از ابتدای امسال را بیش از 103 میلیارد ريال بيان كرد.

وی در مورد تخلفات ارجاع شده به تعزيرات حكومتی استان نيز گفت: بیشترین تخلفات مربوط به حوزه اصناف و عمده‌ترين و پرتکرارترین تخلفات در اين حوزه نيز ناشی از عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور و ... بوده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در پايان نيز در رابطه با اقدامات صورت گرفته گفت: در این مدت حضور فعالیت خود در این استان براساس آن نظارت وي‍ژه بر کشتارگاه های مرغ ، اغذیه‌فروشی ها ، رستوران‌ها ، مرغ فروشی ها ، طلافروشی ها و واحدهای صنفی فرودگاه یزد صورت گرفته كه در اين رابطه تخلفات مورد بررسی و پیگیری ويژه قرار گرفت.

انتهای پیام/ ی

پیشگیری از تخلفات در جهت مبارزه با قاچاق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار