ثبت نام بیش از ۲ هزار نفر در سامانه کارورزی

دو هزار و ۱۸۴ زن و مرد در سامانه کارورزی شهرستان کهگیلویه نام نویسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رحیم نژاد معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با بیان اینکه از این تعداد یک‌هزار و ۱۲۶ نفر مرد و مابقی خانم هستند گفت:سهمیه پیش‌بینی شده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در طرح کارورزی ۳۰۰ نفر است.

رحیم نژاد افزود: در صورت افزایش متقاضی سهمیه این شهرستان‌ها بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد:مدت تعیین شده برای دوره کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها ۶ ماه است که برای شهرستان‌های چهارگانه تا ۹ ماه قابل افزایش است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی استان با اشاره به اینکه کارگاه‌های ثبت شده استان در سامانه کارورزی ۳۶ کارگاه است افزود: در شهرستان کهگیلویه ۳۱ کارگاه برای ثبت‌نام در این سامانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان افزود: ۱۵ تعاونی روستایی در استان تشکیل شده که روستائیان می‌توانند با حضور در این تعاونی‌ها ثبت‌نام و شاغل شوند.

رحیم نژاد گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در استان اختصاص یافته که سهم شهرستان کهگیلویه در مشاغل خانگی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

فرماندار کهگیلویه هم در این جلسه گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این شهرستان بالاتر از آمار ثبت شده در سامانه کار است.

پوزش با بیان اینکه بخشی از اعتبارات سال ۹۶ در قالب کمک‌های فنی و اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: بانک‌ها پرداخت ۱۰ درصد اعتبار برای طرح‌های مشکل‌دار را پذیرفته اند که می‌توان از همین اعتبار طرح‌های جدیدی تعریف کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های حوزه بهداشت و درمان به کندی پیش می‌رود، گفت: اگر روند طرح‌ها با همین سرعت پیش برود اعتباراتی که شهرستان برای این طرح‌ها اختصاص داده پس گرفته و بین سایر طرح‌ها تقسیم می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

۲ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
عالی بود