واشنگتن پست: ترامپ بزرگترین پینوکیوی سال ۲۰۱۷

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی با عنوان بزرگترین پینوکیو‌های (دروغگوهای) سال ۲۰۱۷ نوشت این سال پر از اظهارات اشتباه و دروغ دونالد ترامپ بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن پست نوشت: اکنون زمان آن رسیده تا بزرگترین دروغگوی سال را مشخص کنیم. معمولا این کار سختی نیست، اما در دوران ترامپ هیچ کاری آسان نیست. در تاریخ سیاسی اخیر آمریکا رئیس جمهوری که تا این اندازه اغراق کند وجود نداشته است. او نه فقط دائما ادعا‌های دروغین مطرح می‌کند بلکه آن‌ها را حتی زمانی که ثابت می‌شود اشتباه است، تکرار هم می‌کند.

ترامپ همیشه بدون توجه به اینکه مدرک چندانی برای ادعایش ندارد اصرار دارد که حق با اوست. در واقع او وقتی می‌بیند به چالش کشیده شده است بر این اظهارات تأکید می‌کند. در عین حال تغییرات ناگهانی و مکرر رئیس جمهور در سیاست با بی ثباتی در اظهارات گذشته اش همراه است. او درباره نرخ بیکاری که در دوران مبارزات انتخاباتی اش ادعا می‌کرد غیرواقعی است و عدد واقعی آن ۴۲ درصد بوده، اکنون گفته می‌شود پایین‌ترین میزان در ۱۷ سال گذشته است.  

بر اساس آخرین به‌روز رسانی در مدت ۲۹۸ روز ریاست جمهوری، تعداد اظهارات اشتباه یا دروغ رئیس جمهور ۱۶۲۸ مورد بوده است. افرادی که رئیس جمهور را احاطه کرده اند دائما یا واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهند یا آن‌ها را نادیده می‌گیرند. البته دموکرات‌ها هم اظهارات اشتباهی داشته اند، اما اکنون قدرت دست آن‌ها نیست. نمونه‌هایی از ادعا‌های ترامپ به این شرح است:


- ترامپ گفته بود: «من متوجه شده ام که اوباما مکالمات من را شنود کرده است.» 
با وجود منابع اطلاعاتی زیاد و قابل دسترس برای رئیس جمهور، ترامپ تصمیم گرفت ادعای بی اساسی را بر مبنای گزارش بریت بارت نیوز مطرح کند. حتی گزارشگر آن نشریه اعلام کرد اشتباه کرده است. جیمز کومی، رئیس اف بی آی هم گفت که این ادعا صحت ندارد. رئیس جمهور دائما درباره اخبار جعلی حرف می‌زند و از آن‌ها انتقاد می‌کند، اما با وجود اینکه هیچ مدرکی برای این ادعایش نداشت هرگز بابت این اظهارات عذرخواهی نکرد.
- جمعیت حاضر برای مراسم سوگند خوردن ترامپ بیشتر از مراسم قبلی بوده است.
شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید به دستور ترامپ بعد از مراسم تحلیف اعلام کرد که حضور مردم در این مراسم بیشتر از مراسم باراک اوباما بوده است.
-ترامپ درباره مالیات گفته است «این بزرگترین کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکاست.»
او این ادعا را زمانی مطرح کرد که قانون مالیاتی جمهوریخواهان هنوز کاملا مشخص نبود. او بعد از اینکه پیش نویس این قانون آماده شد باز هم این ادعا را مطرح کرد حتی بعد از آنکه کارشناسان اعلام کردند در بهترین حالت این طرح مالیاتی هشتمین طرح بزرگ کاهش مالیاتی خواهد بود. قابل ذکر است که اغلب نمایندگان کنگره هم چنین ادعایی را مطرح نمی‌کنند، چون بهتر می‌دانند که شرایط چیست.
-ترامپ گفته است «هیچ رئیس جمهوری به اندازه من در این مدت زمان کوتاه کار انجام نداده است.»
کتاب‌های تاریخی، این موضوع را ثبت خواهند کرد. در مقایسه با روسای جمهور اخیر، ترامپ پیروزی‌های کمتری در زمینه قانون‌گذاری داشته و میزان محبوبیت اش هم بسیار پایین‌تر است. او بار‌ها ادعا کرده که دستاورد‌های او از زمان فرانکلین روزولت با هیچکس قابل رقابت نیست.

ترامپ دائما در حال تغییرات ناگهانی در سیاست است. ترامپ بار‌ها وعده داده بود که چین را بابت اینکه عمدا ارزش پول کشورش را پایین نگه می‌دارد مجازات خواهد کرد. اما به محض آنکه رئیس جمهور شد اعلام کرد لزومی به مجازات چین نیست، چون آن‌ها دست از این کار برداشته اند که البته صحت ندارد.

 

انتهای پیام/

 

ترامپ بزرگترین پینوکیوی ۲۰۱۷ معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار