با مخترعین ایرانی؛

صرفه‌جویی درمصرف آب را با این دستاورد دانش‌بنیان تجربه کنید

شرکتی دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شده است که به صرفه جویی در مصرف آب کمک می‌کند.

خودکفایی در تولید محصولات دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیانی بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید مخزن‌های اکسیژن مایع شده است که با قیمتی بسیار ارزان و برای اولین بار در کشور تولید شده است.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این مخزن‌های اکسیژن مایع عنوان کرد: اکسیژن در دمای زیر ١٩٦ درجه سانتی گراد به حالت مایع در می‌آید و همین گاز مایع در بسیاری از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، بیمارستان‌ها  همچنین پرورش ماهی اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدیر این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این دستگاه برای انتقال گاز مایع نیازمند لوله‌های وکیومی مخصوص انتقال است که این لوله‌ها هم به وسیله خودمان در داخل کشور تولید شده است.


صرفه جویی در مصرف آب به کمک شرکت‌های دانش بنیان

وی با بیان اینکه به کمک این دستگاه می‌توان در مصرف آب صرفه جویی کرد، گفت: برخی از ماهی‌ها در آب‌های شیرین تولید می‌شوند و برای آنکه در مصرف آب صرفه جویی شود از اکسیژن مایع در روند پرورش ماهی استفاده می‌شود که همین موضوع سبب ذخیره ٧٠ درصدی آب خواهد شد.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص ویژگی منحصر به فرد این دستگاه اظهار کرد: دستگاه‌های مشابه محصول دانش بنیان ما خلوص زیادی ندارند، اما این دستگاه قابلیت منحصر به فردی دارد و آن هم این است که میزان خلوص اکسیژن مایع آن بسیار زیاد و بیش از ٩٩ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این دستگاه از کشور‌های خارجی وارد ایران می‌شده است، یادآور شد: به‌صورت انحصاری توانسته ایم این محصول را با قیمت بسیار ارزان تر  در کشور تولید کنیم علاوه بر قیمت ارزان، این محصول دانش بنیان خدمات پس از فروش بسیاری هم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار