۴۵ خانه بهداشت سیار در مناطق عشایری فعال می‌شود

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، از پیش بینی ۴۵ خانه بهداشت سیار در مناطق ییلاقی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با تصویب و ابلاغ شورای عالی عشایر کشور، ایجاد خانه بهداشت برای نخستین بار در استان از پارسال پس از استان فارس، در مناطق عشایری در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است.

او افزود: مراقبت از کودکان زیر هشت سال، مراقبت از زنان باردار و آموزش بهداشت عمومی از عمده اهداف تشکیل خانه بهداشت در مناطق عشایری است.

حسین پور اضافه کرد: سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات بهداشت فردی ساکنان و تشکیل گروه‌های داوطلب و شورای محلی بهداشتی از دیگر اهداف تشکیل خانه بهداشت در مناطق محروم عشایری است.

او ادامه داد: خانه‌های بهداشت سیار با همت مرکز بهداشت استان در مناطق ییلاقی شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، کیار، اردل و لردگان فعال شده است و در زمان استقرار عشایر کوچرو، خدمات رسانی خواهند کرد و در زمان کوچ پاییزی هم همراه عشایر به مناطق گرمسیری خوزستان عزیمت خواهند کرد.

حسین‌پور جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را بیش از ۱۲۶ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به این قشر، دایر کردن خانه بهداشت در مناطق استقرار عشایری لازم است.

او با اشاره به اجرای طرح غربالگری فشار خون در مناطق ییلاقی عشایر کوچرو گفت: در این طرح علاوه بر اندازه گیری فشار خون، مراقبان سلامت همراه تیم غربالگری، اقدامات لازم را در خصوص توزیع بسته‌های آموزشی با موضوع راه‌های کنترل فشار خون و اجتناب از مصرف نمک و غذا‌های پرچرب را برای گروه هدف انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار