انتقاد الحشد الشعبی از نماینده دبیر کل سازمان ملل

رئیس سازمان نیرو‌های مردمی عراق از نقش نماینده دبیر کل سازمان ملل در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فالح الفیاض، رئیس سازمان نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) عراق با انتقاد از نقش نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق، از نیاز بغداد به نقش حرفه‌ای سازمان ملل متحد سخن گفت.

بر این اساس، الفیاض در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نقش نماینده دبیر کل از حیطه حرفه‌ای تجاوز کرد و به ابزاری در میدان سیاست عراق تبدیل شده است.

وی افزود: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در انتقاد از بسیج مردمی در گفتگویی تلویزیونی گفته است برخی از گروه‌های مسلح به فعالیت‌های مختلف علیه دولت عراق مبادرت می‌ورزند.

الفیاض چندی پیش نیز گفته بود: الحشد الشعبی یکی از شاخه‌های نظامی مهم عراق محسوب می‌شود. گروه الحشد الشعبی یک نهاد نظامی مرتبط با نیرو‌های مسلح عراق است و تحت امر فرماندهی کل عملیات مشترک فعالیت می‌کند. ملت عراق هسته مرکزی الحشد الشعبی را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان حشد شعبی عراق پیشتر نیز در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز آزادسازی شهر «موصل» واقع در استان «نینوا» تصریح کرد: الحشد الشعبی در طول سال‌های گذشته همواره پشتیبان دیگر نیرو‌های امنیتی بوده است و از این پس نیز به همین نقش آفرینی ادامه خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد تمام کسانی که با الحشد الشعبی مبارزه می‌کنند و برای تضعیف آن تلاش می‌کنند، حامی گروه تروریستی داعش هستند.

گفتنی است نظامیان تروریست آمریکایی در طی ماه‌های اخیر بار‌ها اقدام به بمباران مواضع نیرو‌های الحشد الشعبی که در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش هستند کرده است. این موضوع با انتقاد دولت مرکزی عراق همراه بوده است. پارلمان عراق پیش‌تر و پس از ترور بزدلانه شهید قاسم سلیمانی، فرمانده وقت سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی قانون خروج نظامیان خارجی از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار