وزارت خارجه سوریه:

جولان، بخش جدايي ناپذیر خاک سوریه است

وزارت خارجه سوریه با واکنش به تشدید تنشهای اخیر، بلندی های جولان را بخش جدایی ناپذیر خاک سوریه خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، وزارت خارجه سوریه در اظهاراتی، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را در بلندی های جولان اشغالی محکوم کرد.
 
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه به شدت تشدید تنش خطرناک و بی سابقه اسرائیل را محکوم می کند. جولان بخش جدایی ناپذیری از سرزمین های سوریه است که تلاش برای بازگرداندن آن انجام می شود.
 
وزارت خارجه سوریه در ادامه افزود: بازگشت جولان به وطن خود، حقی ابدی است که مرور زمان شامل آن نمی شود و (بازگرداندن جولان) یک وظیفه ای طبق قانون اساسی بر گردن دولت سوریه است.
وزارت خارجه سوریه همچنین افزود: در صورتی که حمایت دولت های آمریکایی نبود، بی پروایی رفتاری اسرائیل تا بدیتن حد نمی رسید.
ظاهارات وزارت خارجه سوریه در حالی بیان می شود که پیشتر نیز اتحادیه عرب به ریاست «احمد ابو الغیط» در واکنش به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه با هدف «دوبرابر کردن جمعیت یهودی آن در سال‌های آینده» را محکوم کرد.
 
ابو الغیط در این خصوص گفت: طرح‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی است که جولان را از سرزمین‌های سوریه می‌داند که در سال ۱۹۶۷ اشغال شده است و قبول این اشغالگری از سوی چندین کشور ماهیت آن را تغییر نخواهد داد.
روز گذشته رسانه های خبری اعلام کردند «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفته این رژیم قصد دارد شمار شهرک‌ها را در جولان اشغالی دو برابر کند؛ همچنانکه وی از طرح‌های چند میلیون دلاری برای محکم کردن جای پای این رژیم در بلندی‌های جولانی سخن گفته است.
 
رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه بلندی‌های جولان را تصرف کرد و در سال ۱۹۸۱، آن را به دیگر سرزمین‌های اشغالی خود ملحق کرد. این در حالی است اکثریت قریب به اتفاق جامعه بین الملل، این کار را «اقدامی غیرقانونی» تحت حقوق بین الملل قلمداد می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار