دیدار نخست وزیر عراق با دستیار وزیر خارجه آمریکا

مصطفی الکاظمی با دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) با «باربارا لیف» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و هیئت همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش الجزیره، در طی این دیدار، در خصوص روابط دو جانبه، تحولات عراق، نقش دولت عراق در مقابله با چالشها، تلاش‌ها برای مهار بحران سیاسی کنونی از طریق راه اندازی طرح‌های متعدد گفت و گوی ملی همه جانبه میان تمامی نیرو‌های ملی – سیاسی بحث و تبادل نظر شد. در این دیدار همچنین شماری از مسائل منطقه‌ای و پرونده‌های مورد توجه طرفین مورد بررسی قرار گرفت و بر نقش برجسته عراق در کاهش تنش‌های منطقه‌ای از طریق تلاش‌های دولت مصطفی الکاظمی در پیمودن سیاست آتش بس و گفت و گوی میان کشور‌های منطقه‌ای تأکید شد.

باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در این دیدار بر دعوت بایدن از تمامی سران عراق برای تقویت گفتگو‌های ملی میان نیرو‌های سیاسی برای عبور از بحران و تقویت امنیت و ثبات عراق تأکید کرد و از ادامه حمایت دولت آمریکا از عراق و تقویت شراکت میان بغداد و واشنگتن طبق چارچوب راهبردی میان دو کشور سخن گفت.

مصطفی الکاظمی در این دیدار از حمایت آمریکا از عراق استقبال کرد و بر اهمیت ادامه همکاری در پرونده مبارزه با تروریسم و توسعه روابط دوجانبه و تحکیم آن در زمینه‌های مختلف اقتصادی، آموزشی و فرهنگی تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
خیلی جالبه که الکاظمی با سردسته تروریستها و دزدها در منطقه غرب آسیا در مورد مبارزه با تروریسم صحبت میکنه.مگر شترسواری دولا دولا میشه.
آخرین اخبار