۳ کشته در حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق

ارتش ترکیه یک خودرو حامل متحدان پ ک ک را در شمال عراق هدف قرار داد.

از سال ۱۹۸۴ و ابراز وجود رسمی حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک، ترکیه یکی از بزرگترین چالش‌های امنیتی خود را تجربه می‌کند. جنگ خونین میان نیرو‌های ترکیه و جدایی طلبان کُرد تاکنون هزاران کشته و ده‌ها هزار آواره برجای گذاشته است. با این حال، آنکارا فراتر از مرز‌های خود نیز گاهی اقدام به هدف قرار دادن مواضع این جدایی طلب در کشور‌های همسایه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حمله امروز (دوشنبه) هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ترکیه به شمال عراق ۳ تن از تروریست‌های گروه مقاومت سنجار که متحد حزب پ ک ک محسوب می‌شود، کشته شدند.

سرویس ضدتروریسم کردستان عراق با تایید این موضوع اعلام کرد: یک خودرو حامل یک فرمانده محلی و دو شبه نظامی کُرد در منطقه سنجار در شمال عراق هدف پهپاد ارتش ترکیه قرار گرفته و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

ترکیه چند سالی است کارزار برون مرزی برای هدف قرار دادن نیرو‌های شبه نظامی کُرد متحد پ ک ک را آغاز کرده است و طی آن مناطق شمالی عراق و مناطق مرزی با سوریه را بمباران می‌کند. آنکارا تاکنون اقدام به استقرار پایگاه‌های نظامی در شمال عراق و سوریه کرده و عملیات‌های نظامی متعددی را علیه آنچه تهدید نیرو‌های کُرد می‌خواند انجام داده است.

برچسب ها: پ ک ک ، عراق ، ارتش ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار