مشاور اقتصادی کرملین: برندهای روسیه در حال رونق هستند

مشاور اقتصادی کاخ کرملین تولیدکنندگان روسیه را در حال پیشرفت توصیف کرد.

«ماکسیم اورشکین» مشاور اقتصادی کاخ کرملین،   امروز (یک‌شنبه) در سخنرانی خود برای مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک گفت: تولیدکنندگان روسی به سرعت در حال رشد هستند و اکنون به توسعه خارجی چشم دوخته‌اند.

اورشکین در در بخشی دیگر از سخنرانی خود با بیان آن که برند‌های داخلی روسیه ده‌ها درصد و برخی صد‌ها درصد رشد می‌کنند، گفت: برند‌های روسی در حال تسخیر بازار داخلی و ورود به بازار‌های بین المللی هستند و این روند در حال افزایش است. خروج شرکت‌های غربی از روسیه جا‌هایی را آزاد کرد که اکنون تولیدکنندگان محلی آن‌ها را پر کرده‌اند، آن‌ها کالا‌های با کیفیت بهتری مانند لباس و اسباب بازی تولید می‌کنند. مشاغل جدید ایجاد می‌شود و حقوق‌ها به عنوان بخشی از این روند افزایش می‌یابد.

مجمع اقتصادی شرق نشستی چهار روزه با هدف گسترش همکاری در تجارت و سرمایه‌گذاری با همه شرکای خارجی علاقه‌مند برگزار شده است. انتظار می‌رود حدود ۷ هزار نفر در مجمع امسال شرکت کنند که بیشتر آن‌ها از «هند، چین، لائوس، مغولستان و میانمار» می‌آیند.

در همین نشست «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه، هم اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه از ابتدای سال جاری به طور پیوسته در حال رشد بوده است و تقاضا در اروپا و آسیا حتی از تولید هم فراتر رفته است. بر اساس گزارش اخیر اندیشکده Global Witness، چین بزرگترین خریدار گاز مایع روسیه از ژانویه تا ژوئیه امسال بوده و پس از آن اسپانیا و بلژیک قرار دارند. میزان خرید اتحادیه اروپا در همین دوره  زمانی ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ و ۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار