افتتاح کتابخانه عمومی «شهدای سرو» ارومیه

به مناسبت هفته کتاب کتابخانه عمومی شهر مرزی سرو در شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کتابخانه عمومی «شهدای سرو» در این شهر مرزی در شهرستان ارومیه روز سه شنبه به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در حاشیه بهره برداری از این طرح فرهنگی به خبرنگاران گفت: ساختمان این کتابخانه طبق مصوبه سفر‌های شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی در راستای توسعه فضای کتابخانه‌ای در سطح استان به ویژه در مناطق فاقد کتابخانه، توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرمت شد و پس از تجهیز و آماده سازی آماده بهره‌برداری شده است.

خدیجه معصومی افزود: کتابخانه «شهدای سرو» با متراژ ۲۳۲ مترمربع دارای بخش‌های امانت، مخزن، کودک، نوجوانان، نشریات، مرجع و پژوهش، سالن‌های مطالعه و بیش از ۲ هزار جلد کتاب آماده ارائه خدمات به تمامی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه است.

وی ادامه داد: برای بازسازی و مرمت این کتابخانه ۲۲ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی و بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تجهیز آن هزینه شده است.

معصومی  افزود: با افتتاح این کتابخانه عمومی، شهر سرو به فهرست شهرهای دارای کتابخانه عمومی استان اضافه شد و امکان ارائه خدمات کتابخانه ای در این شهر و روستاهی اطراف آن امکان پذیر شد و تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۷۵ باب رسید.

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه با گرامیداشت هفته کتاب و ابراز خرسندی از افتتاح کتابخانه در شهر مرزی سرو گفت: طی سفرهای پنج گانه استاندار آذربایجان‌غربی به پنج بخش شهرستان ارومیه، مصوبات مختلفی داشتیم که افتتاح کتابخانه عمومی شهدای سرو یکی از این مصوبات بود که  با تأمین اعتبار آن، امروز به بهره برداری رسید.

در انتهای مراسم، از خیرین و مشارکت کنندگان در تجهیز و آماده سازی کتابخانه، تقدیر شد.

کتابخانه‌های عمومی استان به اقشار مختلف خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی ارائه می‌دهد و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی و میزان امانت کتاب رشد ۴۵/۷ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.