بلومبرگ: عربستان مذاکرات دفاعی با آمریکا را از سر گرفت

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که عربستان پس از یک وقفه به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، مذاکرات دفاعی با آمریکا را از سر گرفته است.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که گفتگو‌ها بین ریاض و واشنگتن در مورد روابط نزدیکتر دفاعی از سر گرفته شده است.

دولت بایدن به تازگی گفته است که به تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد که می‌تواند به قیمت تضمین‌های امنیتی آمریکا برای عربستان باشد.

در همین رابطه جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید به رغم جنگ میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین و افزایش مخالفت‌های جهانی با عادی سازی روابط میان تل آویو و کشور‌های عربی مدعی شد که هنوز ظرفیت عادی سازی روابط بین (رژیم) اسرائیل و عربستان وجود دارد.

اظهارات کربی در حالی است که عربستان سعودی از آغاز جنگ میان اسرائیل و فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بار‌ها خواستار آتش بس فوری و توقف تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شده است.

عربستان سعودی همچنین بر «ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و جلوگیری از اخراج فلسطینی‌ها از این منطقه و فراهم کردن شرایط برای بازگشت ثبات و آرامش و تحقق صلح پایدار و همیشگی» تاکید دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
درود برعربستان الان بهترین موقع است که پوزه آمریکا را به خاک مالید این شیطان پرستان دروغگو وحیله گر واهانت کن که یمن آنها را شکست داده حالا اگر قدرت مندی باشد یمن است بهتر است بایمن همدستوشوی وپدرآمریکاییها را بسوزی وگول امارات را هم نخور چون اوعددی نیست دست بدست هم دهید وآمریکا وانگلیس وصهیونیسم را از منطقه بیرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
عربستان واقعا خودش نمتواند از خودش دفاع کند که با امریکا دفاعی امضا میکند
آخرین اخبار