بررسی 6 ماهه طرح کمیته‌ی دارو در وزارت بهداشت/ مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی تا سه ماه دیگر به نقطه‌ی سربه سر خواهد رسید

مرکز طبی کودکان با 86 عضو هیات علمی یکی از قطب‌های درمانی شمرده می‌شود که دکتر دنیاروند با حضور در این مرکز از اجرای کامل طرح کمیته‌ی دارو در این بیمارستان خبر داد.

دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص زمان اجرای طرح کمیته‌ی دارو و پرداخت آن توسط وزارت بهداشت گفت 15 اردیبهشت زمان اجرای این طرح خواهد بود که با قرار دادن این پول به دانشگاه‌ها و مراکز درمانی علوم پزشکی سهم مردم در هزینه‌های درمانی به 10 درصد تقلیل خواهد یافت.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح و آماده سازی زیر ساخت‌های لازم در چند مرکز کشور به صورت نمونه اجرا خواهد شد و وزارت بهداشت از این مراکز حمایت خواهد کرد.

دکتر دیناروند گفت: بر روی این طرح حدود شش ماه بررسی صورت گرفته و با کارهای کارشناسی انجام گرفته تمام نقاط ضعف و قوت این طرح پایش شده است.

دیناروند افزود: اعتبارات داده شده به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ثابت بوده و بر اساس عملکر‌د‌های سال گذشته آن‌هاست که با توجه به تورم و ضرایب افزایشی که خودمان در نظر گرفته‌ایم، به عدد 3 هزار میلیارد تومان در کل کشور رسیدیم.

وی تصریح کرد: در هر طرحی احتمال تخلف وجود دارد، در این طرح نیز ممکن است هر گونه تخلف یا سوء استفاده صورت پذیرد و اما اولویت‌ کاری برای ما مردم هستند که نباید بیش از 10 درصد هزینه را بپردازند.

دیناروند گفت: با پرداخت‌هایی که اواخر سال گذشته صورت گرفت و قول وزیر بهداشت در سال جاری تا سه ماه آینده به نقطه‌ی سر به سری خواهیم رسید و عملا دانشگاه‌ها و مراکز علوم پزشکی هیچ مطالبه‌ای از بیمه‌ها نخواهند داشت.

وی از کاهش برخی داروها و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: برخی داروها تا 50 درصد کاهش قیمت داشته و برخی دیگر از این داروها نیز با روند فعلی کاهش قیمت خواهند یافت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار