گام‌به‌گام با دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه؛

کشتارهای صورت گرفته در سوریه باید حقیقت یابی شود/احترام به حاکمیت ملی،استقلال و تمامیت ارضی سوریه

با تصویب بیانیه نهایی دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، دومین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در روز یکشنبه 11 خرداد در محل هتل اسپیناس خلیج فارس تهران آغاز شد.
 
لازم به ذکر است، در ابتدای این مراسم علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ریاست این نشست را بر عهده دارد و آغازگر مراسم است.
 
گفتنی است، در این اجلاس ریاست مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی، ریاست هیئت مجلس نمایندگان جمهوری لیبی و رییس هیئت مجلس ملی جمهوری مالی سخنرانی خواهند کرد.
 
لازم به ذکر است، در این اجلاس وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف نیز سخنرانی خواهد کرد.



بیانیه پایانی دومین اجلاس روسای مجالس کشورهای دوست سوریه
متن بیانیه پایانی دومین اجلاس روسای مجالس کشورهای دوست سوریه در گزارش زیر گنجانده شده است.


با اعلام بروجردی؛
دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه پایان یافت
با تصویب بیانیه نهایی دومین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه پایان یافت.


رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فیلیپین:
قدرت آرای مردم سوریه محکم‌تر از راهکارهای نظامی است
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فیلیپین با بیان اینکه حق رأی یکی از اساسی‌ترین اصول اولیه دموکراسی است گفت قدرت آرائی که از صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه ریخته می‌شود خیلی محکم‌تر از راهکارهای نظامی در این کشور است.



بروجردی
در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی سوریه:
ایستادگی ملت و دولت سوریه در برابر تروریست‌های بی‌رحم ستودنی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی دوست سوریه گفت: ایستادگی مردم و رهبری سوریه در برابر تروریست‌هایی که به هیچ کس رحم نکردند و عالم سنی را در کنار علویان و شیعیان و مسیحیان به شهادت رساندند ستودنی است.


لاریجانی
در دومین نشست رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه:
ما با روش خشونت و ارسال سلاح مخالفیم/ مبارزه با تروریسم با لشکرکشی و اشغال کشورها امکان‌پذیر نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: داستان سوریه در سه سال گذشته غم انگیز است و کارنامه سیاهی برای کشورهای غربی در این زمینه دیده می‌شود.


ظریف
در دومین نشست رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه:
در جهان امروز استفاده از روز و خشونت راه‌حل هیچ مشکلی نیست/ تهدیدهای خارجی مخالف مبانی حقوق بین‌المللی است

وزیر امور خارجه گفت: در جهان امروز استفاده از روز و خشونت راه حل هیچ مشکلی نیست و دستاوردی جز فلاکت و ناامنی نه فقط برای قربانیان که حتی برای مسببین و آن‌هایی که با غرور به توان نظامی خود بی‌مهابا به جنگ روی آورده و منطقه ما و سایر مناطق جهان را به خاک و خون کشیده‌اند نداشته است.


رئیس مجلس بولیوی:
بولیوی از حق حاکمیت سوریه همواره دفاع کرده است

رئیس مجلس بولیوی در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشور‌های دوست سوریه گفت: کشور بولیوی همواره از حق حاکمیت سوریه دفاع کرده است


رئیس مجلس مالی
مطرح کرد
اعلام بیزاری ملت‌ها از افراط‌گرایی در اجلاس کشورهای دوست سوریه

رئیس مجلس مالی در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست‌ خارجی کشور‌های دوست سوریه در تهران گفت:برگزای این اجلاس فرصتی برای اعلام بیزاری از افراط گرایی است.

سفیر نیکاراگوئه:
 مانع تراشی آمریکا از ورود هیئت پارلمانی نیکاراگوئه به ایران

نماینده مجلس نیکاراگوئه در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست‌های خارجی کشورهای دوست در تهران با بیان اینکه نیکاراگوئه مدافع خستگی ناپذیر استقرار صلح است گفت:ما معتقدیم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نشان از مردم سالاری این کشور دارد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه:
تمام مشکلات سوریه از طریق گفتگو برطرف خواهد شد

رئیس کمیسیون سیاست خارجی سوریه با بیان اینکه در روزهای آینده ما پرونده‌های آشتی شفاف و متفاوتی در پیش رو خواهیم داشت افزود: پیروزی های بسیاری برای ملت سوریه در این آشتی‌ها صورت خواهد گرفت و تمام مشکلات سوریه از طریق گفت و گو برطرف خواهد شد.


رئیس مجلس ونزوئلا:
آمریکا به اولین کشور صادر کننده تروریسم تبدیل شده است/ امیدوارم انتخابات سوریه در آرامش انجام شود

رئیس مجلس ونزوئلا گفت: ما شک نداریم آمریکا به اولین کشور صادرکننده تروریست تبدیل شده و ما هم قربانیان آن هستیم این کشور باید با تغییر سیاست‌ها، رویکرد خود را در این زمینه دگرگون کند.

نماینده مکزیک:
منافع ملت سوریه از طریق انتخابات بدست خواهد آمد

نماینده مکزیک در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست‌ خارجی کشور‌های دوست سوریه در تهران با تاکید بر اینکه آن چیزی که باید سوریه مورد تاکید قرار گیرد منافع ملت سوریه است گفت: منافع ملت سوریه تنها از طریق برگزاری انتخابات بدست خواهد آمد.

نماینده روسیه:
بشار اسد سیاست‌مداری خردمند است/ انتخابات سوریه موفقیتآمیز خواهد بود

نماینده روسیه در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌ های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه در تهران با بیان اینکه بشار اسد توانست در شرایط دشوار نیروهای نظامی را تحت کنترل خود قرار دهد و در مقابل مخالفت‌ها ایستادگی کند گفت: بشار اسد سیاست مداری بسیار خردمند است که توانست در صحنه بین‌المللی دوستان خود را جمع و حمایت سازمان ملل را جذب کند.

با اعلام بروجردی؛

نوبت صبح دومین نشست روسای کمیسیون‌های مجالس کشورهای دوست سوریه پایان یافت

با اعلام علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دقایقی قبل دومین جلسه نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه به پایان رسید.

نماینده افغانستان:
حل بحران سوریه بدون نظام مشارکتی غیرممکن است

نماینده افغانستان گفت:تجربه افغانستان نشان داده که بدون نظام مشارکتی حل بحران سوریه غیرممکن بوده و تا زمانی که تمام جناح‌ها ایفای نقش نداشته باشند، این کشور از بحران خارج نخواهد شد.


رئیس کمیسیون سیاست خارجی زیمبابوه:

تمام تحریم‌های علیه سوریه باید برداشته شود

رئیس کمیسیون سیاست خارجی زیمبابوه با بیان اینکه کشور‌ها برای مبارزه با سلطه آمریکا باید متحد شوند گفت: همه تحریم‌های علیه مردم سوریه باید برداشته شود.


نماینده مجلس عراق:
تنها راه‌حل منازعات سوریه گفتگو است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق با بیان اینکه گفتگو تنها راه حل منازعات سوریه است، گفت: کشور عراق بارها در حمایت از نظام سوریه تاکید و اعلام کرده که هر گونه اختلال موجب تشدید مشکلات در منطقه می‌شود از این رو راه‌های سیاسی باید مدنظر قرار گیرد که این موضوع تنها با برگزاری انتخابات محقق می‌شود.

سفیر کوبا:‌
کوبا طرفدار راه‌حل صلح‌آمیز بحران سوریه است

سفیر کوبا در تهران، با بیان اینکه کشور کوبا با ملت سوریه همدردی می‌کند، گفت: ما همواره طرفدار راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه هستیم تا این کشور بتواند به آرامش دست پیدا کند.


سفیر فلسطین در تهران:
سوریه قلب تپنده جهان عرب است/ رئیس‌جمهور منتخب سوریه باید رئیس‌جمهور همه مردم باشد

نماینده مردم فلسطین گفت: رئیس‌جمهور آینده سوریه باید به دنبال ساختن آینده این کشور و گفتگوی آشتی ملت باشد و هم چنین باید کینه‌های به وجود آمده را از بین ببرد.


نوبت عصر دومین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه آغاز شد

دقایقی قبل نوبت عصر دومین اجلاس روسای کمیسیون‌‌های سیسات خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.


سبحانی‌نیا در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه:
انتخابات سوریه گام مهمی در راستای حل و فصل سیاسی بحران در این کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه اظهار داشت: انتخابات جاری در سوریه گام مهمی در راستای حل و فصل سیاسی بحران این کشور است.


نماینده پارلمان برزیل:
سیاست‌ یک بام و دو هوای غرب در سوریه جواب نمی‌دهد

نماینده پارلمان برزیل گفت: سیاست یک بام و دو هوای غرب در سوریه جواب نمی‌دهد و چنین دخالت‌هایی از سوی همه کشورها محکوم است.


سفیر کره شمالی:
انتخابات سوریه، ثبات سیاسی را به این کشور بازمی‌گرداند

سفیر کره شمالی گفت: ما از انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه استقبال می‌کنیم چرا که در اصل این حق مسلم و مشروع تمام مردم سوریه است که می‌توانند برای خودشان تصمیم‌گیری کنند و می‌تواند ثبات سیاسی را به سوریه بازگرداند.

نماینده هیئت پارلمانی کنیا:
تروریسم خطری جهانی است/ تأکید بر اتحاد کشورهای همسایه برای پیاده‌سازی آتش‌بس در سوریه

نماینده هیئت پارلمانی کنیا گفت: تروریسم خطری جهانی است و باید دست به دست همدیگر این مشکل جهانی را حل کنیم.

نماینده پارلمان غنا:
جمهوری غنا خواستار راه حل سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران است

نماینده پارلمان غنا گفت: پارلمان این کشور خواستار راه حل سیاسی برای حل مناقشات است و ما آرزو می‌کنیم صلح و اتحاد به کشور سوریه بازگردد زیرا مردم این کشور درخور این صلح می‌باشند.

بروجردی:
حضور 32 کشور در اجلاس دوستان سوریه نشان دهنده تأکید این کشورها بر پایان بحران در این کشور است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور 32 کشور در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه نشان دهنده تأکید آنها بر صلح و پایان جنگ در سوریه است.


رئیس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا:‌
زندگی در صلح و ثبات، حق مسلم مردم سوریه است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی اوگاندا در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در تهران، با بیان اینکه بحران سوریه اکنون در حال جهانی شدن است گفت: بدون صلح و ثبات نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه داشت.


نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس موریتانی:
ما باید با تلاش مجدانه‌ای ملت و دولت سوریه را از مصیبت نجات دهیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس موریتانی گفت: ما باید تلاش مجدانه‌ای به عمل آوریم که کشور و ملت سوریه را از این مصیبت نجات دهیم، لذا نقش اجلاس دوستان سوریه در حل مشکلات مردم این کشور بسار تأثیر گذار است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فیلیپین:
قدرت آرای مردم سوریه محکم‌تر از راهکارهای نظامی است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فیلیپین با بیان اینکه حق رأی یکی از اساسی‌ترین اصول اولیه دموکراسی است گفت قدرت آرائی که از صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه ریخته می‌شود خیلی محکم‌تر از راهکارهای نظامی در این کشور است.


رئیس کمیسیون سیاست خارجی نیجریه:
همه کشورها باید در انتخابات سوریه به مردم این کشور کمک کنند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی نیجریه با بیان اینکه امیدواریم مردم سوریه رژیم صلح را همان گونه که خود می‌خواهند بدون دخالت خارجی در کشورشان پیاده کنند گفت: کشورها باید کمک کنند که مردم سوریه خودشان راه را انتخاب و در آن مسیر گام بردارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار