شناسایی دیرآموز؛

شناسایی ۵۴۹ دیرآموز در لرستان

رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش لرستان ازشناسایی ۵۴۹ دیرآموز در دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد حسن نظری  رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش لرستان  با اشاره به شناسایی ۵۴۹ نوآموز دیرآموز در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اجرای کارگاه آموزشی طرح مداخله به هنگام نوآموزان دیر آموز با همکاری آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

وی افزود: نوآموزان دیرآموز با هوش مرزی نیازمند به آموزش­های متناسب با توان و ویژگی‌های خود هستند.

نظری خاطر نشان کرد: ایجاد تسهیلاتی برای این نوآموزان در محیط مراکز پیش دبستانی، کمک شایان توجهی به نظام آموزشی می‌کند تا زمینه لازم برای آماده سازی آنان جهت ورود به دبستان را مهیا ساخته و از افت مکرر تحصیلی در بین این گروه جلوگیری کند.

وی درخصوص جزئیات اجرای این طرح، افزود: در این طرح نوآموزان دیر آموز ۵ ساله ­که توسط واحد‌های کارشناسی سنجش و ارزیابی اداره‌های آموزش و پرورش استثنایی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان شناسایی شده اند؛ مورد آموزش‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از آنجایی که نوآموزان دیرآموز با تاخیر‌های رشدی و مشکلات درمهارت­های فرایندی روبرو هستند، از عهده برنامه آموزشی مراکز پیش دبستانی و دبستانی بر نمی­ آیند، و ضرورت دارد آموزش‌های خاص به آن‌ها داده شود تا بتوانند خود را با محیط‌های عادی آموزشی در سال‌های بعدی تطبیق دهند.

نظری  به اجرای طرح در ۸ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: در این کارگاه آموزشی۱۶ مربی پیش دبستانی آموزش‌های لازم را برای اجرای مطلوب طرح فرا گرفتند.

انتهای پیام/م

۵۴۹ دیرآموزدرلرستان شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.