لاوروف: انگلیس برای خروج از انزوای برگزیت، روسیه را در ترور اسکریپال متهم می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت دولت انگلیس برای خروج از انزوای برگزیت، مسکو را در پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال متهم می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف -- وزیر امور خارجه روسیه -- امروز جمعه گفت در زمانی که برگزیت موجب انزوای دولت انگلیس شده است، این کشور از پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه برای آوردن دولتهای اروپایی در کنار خود استفاده می کند.

روز پنج شنبه دو تبعه روس که شبیه مردانی بودند که انگلیس به دست داشتن در تلاش برای قتل اسکریپال متهم می کند گفتند آنها گردشگرانی بی‌گناه هستند که برای تفریح به انگلیس و برای دیدن کلیسای سالیسبری به این شهر رفته اند. لاوروف در بازدیدی از برلین به این موضع گیری انگلیس حمله کرد و بعد از دیدار با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: "هیچ گونه حقایقی وجود ندارد که به نحوی معنادار به آن بپردازیم."

وزیر امور خارجه روسیه گفت: "پرداختن به این بحث بی معناست و ما در گفتگو با شرکای آلمانی خود تاکید کردیم هیچ گونه شواهدی نمی بینیم." وی افزود: عبارت "بسیار محتمل است" در این پرونده عبارت مناسبی نیست. همتایان انگلیسی از این عبارت برای متحدکردن شرکای اروپایی علیه روسیه استفاده می کنند. این مساله به برگزیت ارتباط دارد. به همین خاطر است که دولت انگلیس این کار را می کند."

وی همچنین گفت تردید دارد شواهدی که دولت انگلیس به متحدان خود در این باره داده است متقاعدکننده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار