معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد؛

شهرداری‌ها در تقویت کانون‌های سلامت نقش اساسی دارند

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شهرداری‌ها در تقویت کانون‌های سلامت نقش اساسی دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محسن اسدبیگی با بیان اینکه کانون‌های سلامت محله یکی از راهکار‌هایی است که از طریق تعهدنامه وزارتخانه‌های کشور و بهداشت به‌منظور مشارکت همه‌جانبه مردم منعقد شده است، اظهار کرد: کانون سلامت محله، تشکل اجتماع‌محور محلی است که در آن مردم با هدف ارتقای سلامت خود، خانواده، محله و جامعه مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در این کانون‌ها آگاهانه، داوطلبانه، مسئولانه و عادلانه است، افزود: حضور و مشارکت شهروندان در کانون سلامت محلی برای تمام آحاد جامعه یکسان است و هر شخص علاقه‌مندی می‌تواند عضو کانون سلامت شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های مرتبط با سلامت، تعیین مسائل اولویت‌دار محله با هدف ارتقای سلامت ساکنان و محیط محله و روستا، شناخت توانمندی‌های مردم و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه محله و روستا، تقسیم کار و تشکیل منظم مجمع سلامت محله و پیشگیری و ارزشیابی مصوبات از طریق مشارکت‌های داوطلبانه و حمایت‌طلبی مسئولان، توانمندسازی ساکنان داوطلب همکاری در کانون سلامت محله ازجمله وظایف کانون‌های سلامت است، افزود: برای توانمندسازی اهالی محله ابتدا بانک اطلاعاتی جمعیت، ساختار‌ها و منابع محله با همکاری مرکز بهداشت و سایر ادارات محلی، تهیه نقشه اطلس محله، تشکیل بانک اطلاعاتی اعضای کانون، برگزاری نشست‌های توجیهی برای جلب مشارکت داوطلبانه شهروندان و توانمندسازی اعضای کانون و... ضروری است.

وی گفت: محل کانون سلامت می‌تواند خانه‌های سلامت، شهرداری‌ها و خانه محله سازمان‌های شهرسازی، مراکز جامع سلامت و... می‌تواند باشد و در بحث تقویت کانون‌های سلامت شهرداری‌ها نقش اساسی دارند.

انتهای پیام/د

شهرداری‌ها در تقویت کانون‌های سلامت نقش اساسی دارند

برچسب ها: غذا و دارو ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.