فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجازدر بروجرد

فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز در بروجرد همواره مورد انتقاد مردم و مسئولان بوده و این در حالیست که تاکنون اقدام اساسی برای جلوگیری از فعالیت این مراکز در شهرستان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کرم رضا پیردایه رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: در حال حاضر ۴ کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز در بروجرد شناسایی شده است که برای پلمپ آن‌ها هر بار نیروی انتظامی اقدام می‌کند با مواردی مواجه می‌شود که هر دفعه از پلمپ آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی، تصریح کرد: هم اکنون در بروجرد ۱۲ کمپ ترک اعتیاد مجوز فعالیت دارند که به طور متوسط بین ۳۰ الی ۵۰ معتاد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد، ادامه داد: در حال حاضر ۸ کمپ ترک اعتیاد برای بروجرد کافی است و ایجاد کمپ‌های دیگر خارج از ظرفیت موجود بوده که برای این موضوع باید با کمپ‌های غیرمجاز نیز برخوردی قاطع انجام شود.

رخشان رئیس مرکز «تی سی» بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: تمامی مراکز «تی سی» در سراسر کشور غیردولتی هستند و تنها مرکز «تی سی» بروجرد به صورت دولتی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه از هر ۱۰ معتادی که در مرکز «تی سی» بروجرد نگهداری می‌شوند ۴ نفر از آن‌ها به پاکی دائم می‌رسند، تصریح کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد بروجرد از معرفی افراد معتاد به مرکز «تی سی» بروجرد به عنوان یک ظرفیت بالا در سطح شهرستان جلوگیری می‌کنند که این یک مشکل است.

مجتبی بیرانوند دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان نیز در این جلسه با ابراز گلایه از وضعیت فعالیت کمپ‌های غیرمجاز و عدم تصمیم گیری نهایی برای پلمپ قطعی این مراکز در بروجرد، اظهار داشت: چندین کمپ غیرمجاز در مرکز خرم آباد فعالیت داشتند که در حال حاضر پلمپ و تعطیل شده اند، اما در بروجرد نتوانسته ایم با این چند کمپ غیر مجاز در بروجرد مقابله کنیم به طوری که مشکل پیدا کرده ایم.

وی، افزود: برای معتادین متجاهر در سطح استان سپاه وارد عمل شده و یک اردوگاه نگه داری آماده کرده است که امید است تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه مرکز نگه داری سپاه تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: این مرکز با ظرفیت نگه داری ۵۰۰ نفر تا هفته دولت تکمیل می‌شود.

بیرانوند، بیان داشت: همچنین یک مرکز ماده ۱۶ در استان داریم که این مرکز ظرفیت نگه داری ۲۴۰ معتاد را دارد و به طور کلی گرفتن، نگه داری و آزاد کردن افراد معتاد با دستور قضایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور مجموع در استان ظرفیت نگه داری ۷۵۰ معتاد را داریم، تاکید کرد: از این به بعد معتادین در بروجرد نیز می‌توانند به مرکز استان فرستاده شوند تا به ویژه در مرکز نگه داری سپاه که خروجی آن آموزش مهارت‌ها و ایجاد اشتغال برای افراد بوده، نگه داری شوند.

دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان، گفت: مرکز تی سی بروجرد مرکزی بی نظیر برای نگه داری و ترک اعتیاد معتادین متهاحر است.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: به طور کلی باید بهداشت فردی و محیطی افراد معتاد در کمپ‌های موجود بروجرد کنترل شود و اعمال قانون بدون در نظر گرفتن متولیان کمپ‌ها که چه افرادی هستند در اولویت کار قرار گیرد.

وی، تصریح کرد: کمپی که هشت سال است مجوز فعالیت ندارد و به طور غیرقانونی تا کنون فعالیت کرده است یک فاجعه محسوب می‌شود.

فرماندار بروجرد، با تاکید بر اینکه باید بر نوع فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در بروجرد نظارت جدی داشته باشیم، ادامه داد: تحت هر شرایطی نباید در مقابل فعالیت کمپ‌های غیر مجاز در بروجرد کوتاه بیایم و می‌بایست از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

رحیمی با بیان اینکه تا کنون ۱۴۰ معتاد متجاهر در سطح شهرستان بروجرد جمع آوری شده است، یادآور شد: گرفتن خرده فروش‌های مواد مخدر و جمع آوری آن‌ها در یک مکان در مدت زمان طولانی تقریبا مشکل ایجاد می‌کند که برخی افراد با گرفتن جریمه نقدی از این خرده فروش‌ها آن‌ها را آزاد می‌کنند که این رویه برخورد برای جامعه مشکل ساز شده است.

انتهای پیام/د

فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجازدر بروجرد

برچسب ها: بهزیستی ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار