احتمال اوج گیری کرونا از هفته‌های آینده

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اکثر بیماران با علائم شبیه سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که ۷۰ درصد به اُمیکرون مبتلا هستند.

سعید صحبتی  از افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونایی در استان خبر داد و افزود: مراجعه بیماران مبتلا به زیرسویه اُمیکرون به مراکز درمانی و مطب‌ها بسیار افزایش یافته و با توجه به اینکه شدت اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کمتر است لذا عمدتا حال عمومی بیماران خیلی بد نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز خوشحالی از تعداد کم بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بیان کرد: اکنون ۱۹ نفر در بخش کرونایی و تقریبا پنج نفر نیز در بخش ICU بیمارستان‌های استان بستری‌اند و در هفته قبل فقط یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته است.

او به مردم توصیه کرد: افرادی که دوز یادآور واکسن کرونا تزریق نکرده اند، حتما واکسن تزریق و در اماکن شلوغ یا فضا‌های بسته یا در تماس با بیماران مشکوک حتما از ماسک استفاده کنند.

صحبتی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در شب گذشته مبنی بر آغاز موج هشتم کرونا در کشور اظهار کرد: برخلاف موج‌های قبلی، موج هشتم از استان‌های مرکزی کشور آغاز شده، لذا اوج پیک هشتم در استان کرمان از چند هفته آینده شروع می‌شود؛ بنابراین لازم است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره بیماری آنفلوآنزا نیز گفت: بیماران مبتلا آنفلوآنزا در استان داریم و تعداد آن‌ها در حد قابل قبول است و در چند وقت اخیر فوتی در این زمینه نداشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار