ایستگاه راه‌آهن خاوران در ایستگاه پایانی/ خط‌آهن بستان‌آباد-تبریز در آستانه افتتاح رسمی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور در ایستگاه راه‌آهن خاوران که در آستانه بهره‌برداری رسمی است، با قطار از این ایستگاه عازم تهران شد.

میعاد صالحی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن خاوران، گفت: پروژه‌های عمرانی حاصل زحماتی است که در طول سال‌ها کشیده می‌شود و ممکن است نواقصی هم داشته باشد و هدف از این بازدید نیز بررسی نواقص احتمالی و رفع آنهاست.

وی افزود: برخی از نواقص این پروژه تا زمان افتتاح توسط شرکت زیرساخت برطرف خواهد شد و بخش دیگر نیز در یک بازه زمانی و بر اساس نتایج بازدید امروز به سازمان برنامه و بودجه ارجاع خواهد شد تا متناسب با آن در سفر استانی رئیس جمهور تصمیم‌گیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز با هیئت فنی کامل در ایستگاه خاوران حضور یافته ایم تا با قطار به سمت بستان‌آباد و میانه حرکت کنیم و قبل از اینکه مردم عزیز سوار قطار شوند خودمان مسیر را بررسی کنیم و اگر ایراداتی وجود داشته باشد آن‌ها را بررسی و برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در جریان این بازدید گفت: در گزارش کارشناسان حوزه‌های مختلف راه آهن اعم از ناوگان، زیربنایی و امور مسافری، نکاتی مطرح شد که در قالب اصلاحات موردنیاز در کوتاه مدت برای بهره برداری اولیه لازم است.

جبارعلی ذاکری افزود: یک سری الزامات برای رسیدن به اوج ظرفیت در این محور مطرح است که امیدواریم با توجه به آمادگی اولیه‌ای که در محور و ایستگاه وجود دارد در آینده نزدیک و احتمالا همزمان با سفر رییس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گیرد و بتوانیم در آینده نزدیک به یک ظرفیت اسمی قابل قبول برای رفت و آمد شهروندان برسیم.

وی کاهش زمان مسافرت را از مزیت‌های این محور برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این محور و بهره برداری از آن، زمان سیر قطار‌ها از تبریز به تهران ۴ ساعت کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: اتصال این محور به شبکه اصلی از طریق ایستگاه قدیمی تبریز ضرورت دارد که این موضوع و فاینانس آن در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به تصویب خواهد رسید.

ذاکری به اهمیت این محور اشاره کرد و گفت: با تکمیل این محور، کریدور شرق به غرب که یکی از کریدور‌های تعریف شده اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها می‌باشد عملیاتی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار