لاريجاني در نطق پيش از دستور؛

حضور گسترده مردم در انتخابات اوج بلوغ سياسي و مسئوليت شناسي ملت بود/ دولت آينده مبناي اقدامات خود را اجراي قانون بگذارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز (دوشنبه) با بيان اينکه حضور گسترده مردم نشانگر اوج بلوغ سياسي و مسئوليت شناسي ملت عظيم الشان ايران بود، گفت: دولت آينده مبناي اقدامات خود را اجراي قانون بگذارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز (دوشنبه 27 خردادماه) بهارستان گفت: انتخابات رياست جمهوري، شوراها و ميان دوره اي مجلس و خبرگان با حضور چشمگير و درخشنده ملت در پاي صندوق هاي راي بار ديگر هوشياري ملي ايرانيان را به منصه ظهور رساند.

وي در ادامه افزود: بعد از روزها بحث‌هاي تبليغاتي و طرح آراء گوناگون با آرامش و متانت مثال‌زدني حماسه ماندگار ديگري خلق گرديد که از ماه‌ها پيش رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نويد آن را داده بودند، اين پديده مبارک نشانگر اوج بلوغ سياسي و مسئوليت شناسي ملت عظيم الشان مي باشد.

لاريجاني ادامه داد:  بايد شکرگزار اين نعمت بود که در مقابل انواع تبليغات و هياهوي بين‌المللي اقتدار ايران حفظ شد و باعث آبروي نظام مردم سالاري ديني گرديد، همچنين بايد از همه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري که باعث اين اعتبار بين‌المللي گرديدند، تشكر نمود و اميد است از وجود آنان در مسئوليت‌هاي درخور بهره گرفته شود.

رئيس قوه مقننه با بيان اينکه به حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني که برگزيده اين انتخابات باشکوه هستند تبريک عرض مي‌کنم، اظهار داشت: اميدوارم با عنايت الهي بتوانند گام‌هاي استوار در حل مشکلات کشور بردارند و به استقامت و سرافرازي نظام جمهوري اسلامي بيافزايند.

لاريجاني تصريح کرد: مجلس شوراي اسلامي ضمن‌ آرزوي توفيق براي رئيس جمهور منتخب انتظار دارد اولا دولت جديد از افراد توانمند و باتجربه، متدين و متعهد شکل يابد تا از اندوخته تجربه و تخصص خود بهره جسته و در حل مشکلات و معضلات فعلي با توانمندي مناسب فعال شود.

وي اظهار داشت: همانگونه که براي همگان روشن است و درصدر نظرات تبليغي همه کانديداهاي رياست جمهوري به خصوص دکتر روحاني جلوه‌گري مي نمود، دولت آينده بايد مبناي اقدامات خود را اجراي قانون بگذارد که در راس حکمت ديواني و عدالت علوي قانونگرايي است و اين امر محقق نمي شود مگر تصميم و ميثاق حکمرانان از صدر تا ذيل بر آن قرار يابد.
 
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه بستر همگرايي و وفاق بيش از گذشته فراهم است، اظهار داشت:  توصيه مجلس شوراي اسلامي به رئيس جمهور منتخب اين است که از اين اعتمادملي در جهت مشاركت هرچه بيشتر مردم در اقتصاد بهره گيرد و خارج از تعارفات و اقدامات تبليغاتي، اقدامات عملي براي بهبود فضاي كسب و كار سرلوحه كار دولت باشد و در اين زمينه قوانين مناسبي تصويب شده كه مي‌تواند مبناي اين حركت مهم باشد.

وي ادامه داد: امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند عزم‌ملي در جهت رونق توليد‌ملي هستيم و کنترل تورم و بهبود شرايط اشتغال به اين مهم بستگي دارد و مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه ها آمادگي دارد به رئيس جمهور منتخب و دولت جديد مدد رساند و همکاري صميمانه اي در شکل گيري دولت جديد و اقدامات برنامه ريزي شده آن بنمايد.

لاريجاني همچنين اظهار داشت: لازم است از حضور مردم جهت انتخابات شوراها نيز سپاسگزاري کنم، نهاد شوراها حلقه مهم حضور مردم در سرنوشت خويش از سطح روستاها تا شهرها مي باشد و اميدوارم عزيزاني که براي شوراها برگزيده شدند، مبناي کار خود را آباداني و توسعه شهرها و روستاها قرار دهند.

وي ادامه داد: از همه همکاران عزيز نماينده که در نظارت بر انتخابات شوراها سعي بليغ نمودند، سپاسگزاري مي‌کنم، از مراجع و علماي اسلام، دانشگاهيان، فرهنگيان و هنرمندان، شوراي‌نگهبان، وزارت‌کشور و مسئولين اجرايي و امنيتي و صدا و سيما و رسانه‌ها که همگي در خلق اين حماسه‌ملي نقش داشتند، تشکر مي‌کنم.
 
رئيس قوه مقننه ادامه داد: در اين حرکت جاودانه، هدايت‌ها و رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مثل هميشه چه قبل از انتخابات و چه حين آن بي‌بديل بود، قدرداني از اين نعمت براي همگان به خصوص دولت جديد توجه تام به رهنمودها و اوامر حضرتشان مي‌باشد، مجلس به سهم خود از تدابير و هدايت‌هاي هوشمندانه ايشان در انتخابات که باعث حضور چشمگير ملت و وفاق ملي گرديد، سپاسگزاري مي‌کند.
 
لاريجاني همچنين اظهار داشت: به همکاراني که در انتخابات ميان دوره‌اي توفيق راهيابي به مجلس شوراي اسلامي يافتند تبريک مي‌گويم و آرزوي توفيق براي آن عزيزان دارم.

وي همچنين اظهار داشت: لازم مي دانم درگذشت والده همکار عزيزمان جناب آقاي مقداد نجف نژاد را به ايشان و خانواده محترمشان تسليت بگويم و‌ آرزوي علو درجات براي آن عزيز سفر کرده خواهيم داشت، همچنين مصيبت وارده به همکار ديگرمان دکتر جواد جهانگيرزاده را تسليت عرض مي کنم و براي آن عزيز نيز آرزوي علو درجات داريم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار