همراه با پرواز سیمرغ امید؛/99

پژمان بازغی: نگاه من به هنر هیچگاه سیاسی نبوده است

"پژمان بازغی" با تاکید بر سیاسی نبودن نگاهش به هنر گفت: جشنواره سی و دوم با توجه به ارتقاء سطح آثار، به جشنواره با کیفیت‌تری تبدیل خواهد شد.

 "پژمان بازغی" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره سی و دوم با توجه به حضور بسیاری از کارگردانان نامی و بزرگ سینما به جشنواره بسیار خوبی تبدیل خواهد شد.  

وی ادامه داد: فیلم‌های امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر و در سطحی بالاترارائه شده‌اند که به پیشرفت سینما و بالاتر رفتن کیفیت جشنواره کمک شایانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر جشنواره‌ای نیست که در جهان شناخته شده باشد و اعتبار آن بیشتر برای کشور خودمان است.  

وی اظهار داشت: برای تغییر در جشنواره باید در آیین نامه‌ها تغییرات اساسی اعمال کرد. مثلا درمورد نحوه‌ی معرفی آثار و یا تعدد سیمرغ‌ها و بخش‌های مختلف انتقاداتی وارد است که امکان دارد به سطح کیفی جشنواره لطمه بزند.
 
بازغی بیان کرد: فکر می‌کنم که برای پیشرفت جشنواره و بهتر شدن کیفیت آن باید تغییراتی اساسی به وجود بیاید و در قسمت بین‌المللی باید آثاری فاخر ارائه شود و یا از داوران بین‌المللی خودمان به نحو احسن استفاده شود.  

این بازیگر تصریح کرد: بسیاری از آثار ارائه شده مربوط به سالهای گذشته است و تغییر خاصی در جشنواره امسال احساس نمی‌شود مگر اینکه برخی فیلم‌هایی که در سالهای گذشته به دلیل سلایق شخصی مسئولان امکان حضور در جشنواره را نداشتند، امسال زمینه حضور آنان فراهم شده باشد.
  
این بازیگر اظهار داشت: از آنجایی که نگاه من به سینما و هنر هیچگاه سیاسی نبوده نمی‌توان در مورد سیاست در کنار هنر اظهار نظری داشته باشم. اما هنر درسیاست جدا از یکدیگر هستند مگر در شرایطی خاص که برای انتقاد یا مطرح کردن چیزی یا کسی آنها را با یکدیگر به کار برند ولی در کل بسیاری از مسئولان جشنواره از اهالی هنر هستند و مسئولیتهای اجرایی را به عهده دارند.
 
وی ادامه داد: می‌توان با نگاهی به گذشته درخشان "علیرضا رضاداد" آینده خوبی را برای جشنواره امسال پیش‌بینی کرد.  

وی اظهار داشت: حرفه‌های بازیگری و کارگردانی متاثر از یکدیگرهستند کارگردانی که از ریزه کاری‌های بازیگری خبر نداشته باشد و یا بازیگری که از مسائل و علوم کارگردانی آگاهی کافی نداشته باشد مسلما شایسته انجام این کارها نیستند.  

وی خاطر نشان کرد: در تاریخ هنر و سینمای ما افراد بسیاری وجود داشتند که کارگردان و بازیگرانی مطرح بودند و آثار فاخر ارائه داده‌اند برای مثال "مجید مجیدی" در ابتدا حرفه بازیگری داشت اما حال همه او را به عنوان کارگردان با آثار فاخر و ارزنده می‌شناسند و این امر نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ کارگردانی و بازیگری است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار