انتقاد آفریقای جنوبی از شرکت "شل" به دلیل امتناع از سوخت رسانی به هواپیمای "علی لاریجانی"

وزارت خارجه آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه ای از اقدام شرکت "رویال داچ شل" و امتناع از سوخت رسانی به هواپیمای "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز: وزارت خارجه آفریقای جنوبی از نمایندگی محلی شرکت "رویال داچ شل" به دلیل امتناع این شرکت از سوخت رسانی به هواپیمایی "دکتر علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، انتقاد کرده و افزود:«رفتار این شرکت، دولت را به زحمت انداخت».

وزارت امور خارجه آفريقاي جنوبي با انتشار بيانيه اي ضمن موفقيت آميز خواندن سفر رييس مجلس ايران به اين کشور و ديدارهاي برنامه ريزي شده وي، اقدام شرکت انگليسي«داچ شل» در عدم سوخت‌ رساني به هواپيماي حامل رييس مجلس کشورمان در فرودگاه کيپ‌تاون را کارشکني و مايه شرمساري اعلام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ماه مارس با "جاکوب زوما" رئیس جمهور آفریقای جنوبی و رئیس مجلس این کشور در خلال سفر خود به کیپ تاون، دیدار کرد.

علی لاریجانی به دلیل امتناع این شرکت در سوخت رسانی به هواپیمای حامل وی در فرودگاه بین المللی کیپ تاون، مجبور به لغو سفر خود به مقصد بعدی سفر آفریقایی اش شد.

اتحادیه صنعت نفت آفریقای جنوبی که برخی واردکنندگان از جمله شل را دربرمی گیرد گفت:دلیل این اقدام  با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران، "سیاست های بین المللی است، که اعضای این شرکت در قبال این کشور، اتخاذ کرده اند.

يک منبع آگاه در آفريقاي جنوبي گفت: به رغم کارشکني شرکت داچ‌شل، دولت آفريقاي جنوبي در زمان مقرر سوخت مورد نياز هواپيماي حامل رييس مجلس کشورمان را تامين کرده و ادامه سفر وي که عزيمت به کنگو بوده‌است، طبق برنامه انجام شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار