نفت در هفته‌ای که گذشت؛

صنعت نفت به معنای واقعی ملی شد/پارس جنوبی تا سه سال آینده به طور کامل راه اندازی می شود

راه اندازی فاز 12 پارس با حضور رئیس جمهور، افزایش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت خام،تامین سوخت نوروزی از مهم ترین اخبار منتشر شده در طول هفته گذشته در صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ایران دارای منابع غنی نفت و گاز است؛بنابراین با اتخاذ برنامه‌های گسترده می‌توان عرصه را برای توسعه این صنعت در تولید و صادرات فراهم کرد.

پس از کش و قوس‌های طولانی فاز 12 پارس جنوبی امروز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید تا این فاز قبل از عید جامه تازه خود را بر تن کند.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: با افتتاح فاز 12 پارس جنوبی در هر ثانیه یک سکه طلا به سرمایه کشور اضافه می‌شود.


وزیر نفت گفت: توليد و صادرات نفت خام کشور در صورت برداشته شدن تحريم‌های بين‌المللی، ظرف چند ماه روزانه يک ميليون بشکه افزايش می‌يابد.


معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت از ابلاغ آیین نامه نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت برای سازندگان کالا و تجهیزات صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش از سوی وزیر نفت خبر داد.


رئیس جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای یک میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین در کشور ذخیره شده است، گفت: مشکلی در تامین سوخت نوروزی نداریم.


مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از مذاکره با سه شرکت خارجی برای احداث نیروگاه با راندمان بالا و صادرات برق خبر داد.


بخشهای خانگی، تجاری، نیروگاهها، صنایع عمده و غیر عمده کشور در ٣٦٠ روز امسال ١٧٠ میلیارد و ٦٤٠ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.


بنزین مصرفی کشور در طی ٣٦٠ روز امسال، به ٢٤ میلیارد و ٩١٢ میلیون لیتر رسیده که این مقدار از افزایش ٤٣٢ میلیون لیتری این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.


شرکت ملی گاز ایران در ٢٤ ساعت گذشته، (یکشنبه- ٢٤ اسفندماه) ١٥١ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل داده است.


میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین منبع گازی جهان به منظور تولید روزانه ٨١ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی در آستانه بهره‌برداری قرار می‌گیرد به طوری که ارزش مجموعه تولیدات فاز 12 پارس جنوبی 3 برابر هر فاز است.


يک کارشناس ارشد نفتی گفت:‌ بازار جهانی نفت تحت تاثير افزايش عرضه با افت شديد قيمت مواجه شده و برای رسيدن به قيمت‌های واقعی و تعادل قيمتی نياز است کشورهای توليدکننده مديريت عرضه را در اولويت قرار دهند.


مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: بهره‌برداری از الکتروموتور سوم تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، پایداری صادرات گاز به ترکیه را افزایش می‌دهد.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که فاز ١٢ عرصه نمایش توانمندی داخلی بود، گفت: اجرای این فاز با تلاش پیمانکاران در شرایطی مطلوب به ثمر نشسته است.


مجری طرح فاز 12 پارس جنوبی از احتمال افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی در روز سه‌شنبه با حضور رییس جمهور خبر داد.


قلاوند گفت: ضریب موفقیت ایران در حفاری چاههای اکتشافی به ٦٨ درصد رسید که سبب شد کشورمان نسبت به دیگر کشورها از ضریب موفقیت بالاتری برخوردار باشد.


فیض‌بخش با اشاره به اینکه با اسقاط خودرو فرسوده حدود 11.5 درصد سوانح رانندگی در کشور کاهش یافته است،گفت: اسقاط و خروج بیش از ٣١١ هزار خودروی فرسوده در سال جاری،حدود ٤٠٠ میلیون لیتر در مصرف سوخت کشور صرفه جویی را به همراه داشته است.


شریعتمداری با بیان این که ما نباید به واردات خودرو و یا تولید داخل به عنوان ابزاری بریا خروج خودروهای فرسوده نگاه کنیم، گفت: باید مشوقهایی برای حمایت از خودروهای نو و تمهیداتی برای خودروهای کهنه (نظیر افزایش هزینه پارکینگ، انرژی) در نظر بگیریم.


ابتکار با بیان اینکه امسال مصرف مازوت در نیروگاه‌های کشور کاهش پیدا کرده است گفت: از سال آینده به هیچ وجه اجازه مصرف مازوت به نیروگاه‌ها داده نخواهد شد.


مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از راه‌اندازی سامانه کشف تقلب در سوختگیری خبر داد.


وزیر نفت حجم صادرات فرآورده‌های نفتی برای سال ٩٤ را دست کم ٢٠ میلیون تن پیش بینی کرد و گفت: صادرات فرآورده نقش مهمی در اجرای طرح‌های صنعت نفت خواهد داشت.


نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس گفت: هم‌اکنون اکثر پالایشگاه‌های کشور از استاندارد لازم برخوردار نیستند؛ باید بهینه‌سازی کامل در این واحدها صورت گیرد تا زمینه برای کاهش آلاینده‌ها‌ در کشور فراهم شود.


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی و سیاست های اقتصاد مقاومتی، بخش خصوصی دو میلیارد و 500 میلیون دلار در طرح فراگیر پالایشی سیراف در این منطقه سرمایه گذاری می کند.


بيژن عالي پور مدير عامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، در احكام جداگانه اي دو مشاور و دو سرپرست را در اين شركت منصوب كرد.


مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از تحقق ١٠١ درصدی برنامه های تولید در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
جای خوشحالی نیست که ما بتوانیم نفت را به صورت خام صادر کنیم
موقعی که آلمان قادر هست از یک بشکه نفت خام 40 دلاری 5000 دلار محصول برداشت کند ما نباید خوشحال باشیم که با برداشت تحریم می توانیم نفت خام بیشتری صادر کنیم.
واقعا باید مسئولین بتوانند به این سرزمین جوابگو باشند که چرا سرمایه ملی اینگونه به فنا می رود.
کمی جلوی ریخت پاش را بگیرید واین نفت خام را صادر نکنید حتی اگر منابع نفتی مشترک داریم با کشور های همسایه در فکر چاره باشیم که آن را در مخازن خالی انبار کنیم نه اینکه نفتی که نزدیک به فروش آن هزینه برداشت دارد صادر کنیم.
آخرین اخبار