سی ان ان: حملات هوایی آمریکا به تروریست های داعش هیچ تاثیری نداشته است

خبرنگار سی ان ان در گزارشی نوشت، قدرت گروه تروریستی داعش برابر با سال گذشته یعنی پیش از آغاز این حملات هوایی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، باربارا استار، خبرنگار سی ان ان گفت: حملات آمریکا در شمال سوریه ادامه دارد این حملات با هدف حفاظت شورشیانی ادامه دارد که آمریکا به آنها آموزش داده است و حملاتی که اکنون پیگیری می شود نخستین حملاتی هستند که باراک اوباما، رئیس جمهورآمریکا با پوشش و حمایت هوایی برای حفاظت از شورشیان تحت حمایت آمریکا موافقت کرد و به نظر می رسد که این حملات طی چند روز آتی گسترش خواهد یافت. 
با این حال این سوال وجود دارد که اگر نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به شورشیان تحت حمایت آمریکا حمله کنند، چه می شود؟ 
مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت ما به دولت سوریه هشدار داده ایم که علیه جنگنده های آمریکایی و شورشیانی که تحت حمایت آمریکا هستند اقدام نکند. 
حملاتی که در شمال سوریه صورت می گیرد در نزدیکی گذرگاه مهم مرزی سوریه نزدیک حلب است، تا اجازه ندهد که نیروها و تجهیزات به سمت رقه پایگاه اصلی داعش منتقل شود. 
مارک هرتلینگ، تحلیلگر نظامی می گوید به نظر می رسد که داعش برای انتقال جنگجویان خود به شمال سوریه با مشکلات فزاینده ای روبرو شده است. 
باربارا استار، خبرنگار سی ان ان در ادامه گفت یک گزارش طبقه بندی شده جدید نشان میدهد به رغم اینکه شمار جنگجویان داعش کاهش یافته است قدرت داعش برابر با سال گذشته است و این گروه درست به اندازه سال گذشته که حملات هوایی برضد این گروه آغاز شد قدرت دارد با این حال دیگر پیشروی های گسترده صورت نمی دهد. شمار جنگجویان داعش با کمی کاهش بین بیست تا سی هزار نفر است. پنتاگون می گوید این یک پیشرفت است. 
با این حال در عراق حتی در حالی که آمریکا کارخانه تولید بمب های داعش را هدف قرار داده است، سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا ارزیابی هایی منفی در این باره دارد. یک مقام آمریکایی در اظهاراتی گفت اوضاع در عراق میان نیروهای امنیتی عراق و داعش یک بن بست را تجربه می کند. پس از نزدیک به شش هزار حمله هوایی و یک سال بمباران سوریه و عراق، سوالات اساسی در این باره وجود دارد که آیا استراتژی کنونی آمریکا موفق خواهد بود یا خیر.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار