سرانجامی شوم و تاریک در انتظار دختران پناهجو

القدس العربی نوشت: درحالیکه اروپائی‌ها به پناهندگان سوری پناه می‌دهند عرب‌ها به دنبال آن هستند تا دختران کم سن و سال آنها را در ازای کمکی ناچیز برای ازدواج با خود ببرند.

سرانجامی شوم و تاریک در انتظار دختران پناهجو
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه القدس العربی در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: درحالیکه اروپائی‌ها به پناهندگان سوری پناه می‌دهند عرب‌ها به دنبال سوا کردن دختران آنها برای ازدواج هستند. از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون اروپا شاهد چنین موجی از پناهندگان که اکنون به راه افتاده نبوده است. 

به راه افتادن چنین موجی از پناهندگان سوالاتی را درخصوص ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی و دینی و اخلاقی به وجود آورده‌است که شایسته بررسی است. باید اصول و شعارهایی را که بسیاری همواره در جهان عرب سر می داده اند و اکنون بزرگترین مهاجر فرست در جهان هستند مورد بررسی قرار داد.

این روزنامه در ادامه به برخی موارد رفتار نژاد پرستانه علیه پناهندگان اشاره کرد و افزود نباید فراموش کرد که انتشار تصاویر پیکر بی جان "آیلان کردی" کودک سوری در ساحل ترکیه در مواضع کشورهای اروپائی تحول روی داد و فرانسه و انگلیس ضمن موافقت با پذیرش شماری از پناهندگان اعلام کردند که در جنگ با داعش نیز مشارکت خواهند کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این درحالی است که برخی پناهندگان نیز مورد بدرفتاری قرار گرفتند که انواع متعدد آن برکسی پوشیده نیست؛ از ازدواج اجباری دختربچه ها در ازای دریافت پناه و غذا گرفته تا ممنوعیت ورود آنها به برخی مناطق و سرانجام اسکان آنها در مراکزی شبیه به زندان.

پناهندگان سوری در کشورهای عربی در اردوگاههایی اسکان داده شده اند که فاقد هر نوع امکانات اساسی برای مقابله با سرما و باران است. شاید اظهار نظر یک فعال عرب در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که گفته بود ما نمی خواهیم با این پناهندگان روبرو شویم «چون نمی خواهیم افسردگی به سمت ما بیاید» به تنهائی گویای این تفاوتی باشد که تاریخ هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
به نظر بنده تشدید موج مهاجرت از آسیا و آفریقا به غرب میتونه در اتخاذ تصمیمات بعدی اتحادیه اروپا و کشورهای استعمارگر تغییر ایجاد کنه چون در عمل نتیجه ی حمایت های اشتباهشون از تروریسم رو میبینند
اما حسرت میخورم برای اون سوریه ی آبادی که اگه همین 7هشت هزار نفر می موندن و نفری یه سنگ به طرف داعش می انداختند الان شاهد ویرانی و آوارگی و این همه حقارت نبودن
داعش که از عربستان و اسراعیل قوی تر نیست!!
-
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
عربها ی وهابی غیرت .شرف وعزت ندارند و...
Iran (Islamic Republic of)
محمدم
۰۰:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
خدا لعنت کند تمام کسانی که باعث و بانی نا امنی و کشتار مردم مظلوم در کشور های اسلامی اند
Iran (Islamic Republic of)
فانتوم
۲۰:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
بوی از انسانیت نبردن عربای حوزه ای خلیج فارس
Iran (Islamic Republic of)
محسن لورگی جیرفت
۱۹:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
عربا شکمشون سیره خب دیگه غلط زیادی هم میکنن.
آخرین اخبار