اد رویس: اوباما، ایران را به علت نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید با متهم کردن تهران به نقض حقوق بشر، خواستار تحریم برخی از مقامات ایرانی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت «واشینگتن فری بیکن،» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به کاخ سفید با مطرح کردن ادعاهای بی اساس درباره نقض حقوق بشر در ایران، از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، خواست ایران را به  علت نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهد.

اد رویس، در نامه‌ای به کاخ سفید تاکید کرد اوباما  به رغم وعده و وعید برای برخورد با ایران در زمینه حقوق بشر،  از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای با تهران فقط شمار اندکی از مقامات و دستگاه‌های ایرانی را به علت نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

رویس در نامه‌اش افزوده است: «از زمان شروع مذاکرات در سال 2013  دولت فقط یک مقام ایرانی و دو نهاد دیگر را به علت نقض حقوق بشر تحریم کرده است. قانون آمریکا شفاف است. اگر یک مقام دولت ایران مسئول صدور دستور ، کنترل یا هدایت امور مربوط به نقض حقوق بشر در ایران باشد ، باید تحریم شود، دارایی هایش و حساب بانکی اش مسدود و از سفر به آمریکا منع شود.»

رویس گفت تهران 4 آمریکایی را نیز در بازداشت دارد. وی مدعی شد ایران این افراد را بدون اتهام و تشریفات قانونی از دوستان و خانواده شان دور کرده است.

کاخ سفید توضیحی درباره نامه رویس نداده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار