افزایش تولید قارچ در مهر ماه/ قارچ کیلویی 5 هزار و 500 تومان

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکننده قارچ در ایران گفت: در حال حاضر به سبب افزایش تولید قیمت قارچ از کیلویی 7 هزار و 500 به 5 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرده است.

محمدحسن افشار رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکننده قارچ در ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت و قیمت قارچ در کشور گفت: تولیدکنندگان با خنک شدن هوا اقدام به خرید کامپوست و پر کردن سالن‌های خود کردند چنانچه روزانه 100 تن قارچ در تهران توزیع می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر به سبب افزایش تولید قیمت قارچ از کیلویی 7 هزار و 500 به 5 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرده است.

افشار در ادامه بیان کرد: عمده‌ترین صادرات قارچ ایران به عراق است که پیش بینی می شود در شش ماهه دوم سال 10 هزار تن صادرات به عراق داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع از اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر تابستان صادرات به عراق نداشته‌ایم در حالی که با خنک شدن هوا اولین محموله‌‌های صادراتی وارد کشور عراق شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکننده قارچ تصریح کرد: در گذشته روسیه قارچ مورد نیاز خود را از اروپا و چین تأمین می‌کرد اما در حال حاضر با وجود تحریم اروپا و روسیه امیدواریم با برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی و صنعت و معدن بتوانیم بازار صادرات قارچ به این کشور را داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار