ایجاد فضای کارآفرینی توسط دانشگاه آزاد برای خروج نخبگان از کشور

دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه گذاری فضای کسب و کار را فراهم کرده و کارآفرینی را راه انداخته تا دیگر با خروج نخبگان در کشور مواجه نباشیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر منادی عضو کمیسیون آموزش مجلس در نشست خبری که در ایسکا نیوز برگزار شد گفت: کلمه اسلام در دانشگاه آزاد اسلامی برکت خاصی را به این دانشگاه داده است و ما توانسته‌ایم در سالهای متوالی در این دانشگاه مشکلات را پشت سر بگذاریم. از آنجایی که امام (ره) روی سواد آموزی تاکید داشتند به عنوان هیئت اصلی تشکیل دهنده دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دکتر رفسنجانی اقدامات لازم را انجام دادند و این شعار امام(ره) که فرمودند باید همه جای ایران را مدرسه کنیم در واقع با تاسیس دانشگاه آزاد در مرکز شهرها محقق شده و همه شهرها را پر از دانشگاه کرده‌ایم. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: امروزه از بانک جهانی آماری را داریم که از خروج 180 هزار نفر از نخبه‌های کشور آمار می‌دهد و همچنین خروج 50 میلیارد دلار از ایران که این مساله که همان خروج سرمایه‌های کشور است، آسیب زیادی را به کشور وارد می‌کند. این آمار از مقطع پیش دبستانی تا دکترا محاسبه شده است و کاملا هم دقیق است. 

وی بیان کرد: در دانشگاه آزاد 105 هزار نفر را اشتغال زایی کرده ایم، در سه دسته 35 هزار نفر کارمند، 35 هزار نفر هیئت علمی و 35 هزار نفر به صورت اشتغال نیمه وقت، و همچنین حدود 5 میلیون نفر دانش آموخته داریم و امروزه 40 درصد حوزه آموزش پزشکی را شامل می‌شویم. رتبه 14 تا شانزدهم جهان را کشور در تولید علم و دانش دارد که دانشگاه آزاد اسلامی هم در آن سهیم است. 

وی در خصوص فضای کسب و کاری که دانشگاه آزاد فراهم کرده است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه گذاری فضای کسب و کار را فراهم کرده و کارآفرینی را راه انداخته تا دیگر با خروج نخبگان در کشور مواجه نباشیم. 

دکتر منادی اظهار داشت: در زندان‌های کشور تنها 3 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که این نشان می‌دهد دانشگاه فرهنگ سازی لازم را انجام داده و جرم افراد تحصیل‌کرده کمتر شده است.باید 50 درصد وابستگی‌های ما به نفت کاهش پیدا کند و جای آن را شرکت‌های دانش بنیان پر کند. که این امر در حال پرورش است. 

وی خاطر نشان  کرد: باید از مقاله‌های ارائه شده توسط دانشجویان در کشور برای تولید علم و ثروت استفاده شود که این امر در کشور کمی کمر‌نگ است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار