ضرورت بازار سازی داخلی و خارجی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: مهمترین اقدامی که باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود ضرورت بازار سازی داخلی و خارجی برای آن‌ها است.

سیدمحمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: مهمترین کاری که باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهیم بازار سازی داخلی و خارجی برای آن‌ها است. خواست شرکت‌های دانش‌بنیان این است که در محیطی مناسب کار کنند و شرایط برای آن‌ها فراهم شود و در محیطی کاملاً منصفانه حضور داشته باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: برای جذب مشتریان بزرگ کشور و خرید آن‌ها باید یک‌سری مشوق‌های معنوی نظیر برگزاری جشنواره نظام‌الملک را فراهم کنیم.

صاحبکار خراسانی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی موظف هستند از تولیدات داخل خرید و استفاده کنند و متأسفانه این بخش از قانون اجرایی نشده است.

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بیان کرد: براساس قانون هر سال لیستی از اقلام تولیدی شرکت‌های داخل که صرفاً مختص شرکت‌های دانش‌بنیان نیست تهیه و به دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود که دستگاه‌های دولتی باید اقلام مصرفی خود را از محصولات ساخت داخل خریداری کنند.

صاحبکار خراسانی بیان کرد: لزوماً هر خرید دستگاه‌های دولتی نباید از داخل باشد. خریدی باید در داخل انجام شود که در فهرست اقلام وجود داشته باشد. این فهرست، فهرست مفصلی است اما همه‌ی اقلام مورد نیاز دستگاه‌ها در آن نیست. این فهرست براساس نیاز دستگاه‌های دولتی هر روز تغییر می‌کند.

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش با اشاره به سامانه ارزیابی شرکت‌‌‌‌‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: سامانه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگترین بانک فناوری کشور است. اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان در سامانه ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بزرگترین بانک فناوری کشور ثبت می‌شود. اکنون هزار و 700 شرکت اطلاعات خود را تکمیل و ارزیابی‌های مورد نیاز انجام شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار