80 درصد بیماری‌های مهم ناشی از عوامل زیست‌محیطی است

حدود هشتاد درصد از بیماریها ناشی از عوامل زیست‌محیطی و محیطی است.

مهرداد فرخی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رویکرد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به محیط‌زیست افزود: نگاه علمی و تخصصی به محیط زیست و اشاعه آموزش پایه محیط‌زیست با توجه به رویکرد گروه‌های آموزشی رشد و پرورش پیش از دبستان، حفاظت از محیط‌زیست در حوزه سلامت با توجه به مراکز تحقیقاتی همچون سلامت در حوادث و فوریت‌های پزشکی در این دانشگاه و نگاه به محیط‌زیست از جنبه‌های رفاه‌ زیست‌محیطی، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی حاکم است و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت‌های خوبی در تفاهمات محیط‌زیست، دانشگاه علوم بهزیستی و سازمان بهزیستی شود.

فرخی اظهار داشت: همیشه می‌گوییم که آلودگی آب، خاک، هوا و ... وجود دارد، اما اینکه آیا همه افراد بطور یکسان در معرض این آلودگی قرار دارند، یا نه؟ باید مورد بررسی قرار بگیرد که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می‌تواند با همکاری سازمان‌های محیط‌زیست و بهزیستی نسبت به این موضوع، مطالعاتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های رفاه اجتماعی شاخص‌های رفاه زیست‌محیطی است و با توجه به اقلیم کشور و اهمیت محیط‌زیست امیدواریم بتوانیم در عرصه ارتقاء رفاه اجتماعی گام برداریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای طرح تدوین شده، بحث محیط‌زیست و توجه به آن در جامعه اشاعه یافته و همه مردم تبدیل به محیط‌بانان این مرز و بوم شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار