احتمال استفاده داعش از پهپادهای تجاری برای مشابه سازی حملات 11 سپتامبر

گروهی از کارشناسان انگلیسی در خصوص خطر استفاده داعش از پهپادهای تجاری برای انجام حملات تروریستی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، کارشناسان انگلیسی هشدار دادند هواپیماهای بدون سرنشین تجاری به راحتی می‌توانند به عنوان جنگ‌افزار بوسیله گروه‌های تروریستی نظیر داعش مورد استفاده قرار بگیرند. بر اساس گزارش گاردین، که روز دوشنبه منتشر شد گروهی از پژوهشگران «دانشگاه آکسفورد» حدود 200 هواپیمای بدون سرنشین را که در فروشگاه‌ها و یا اینترنت برای خرید عموم مردم قابل دسترس است، بررسی کرده و اعلام کردند بسیاری از آنها قابلیت تجهیز شدن به سلاح و مواد منفجره را دارند.

در گزارش گاردین آمده است این پژوهشگران نگرانی خود را با این جمله اظهار داشته اند: داعش سخت بدنبال آن است تا با طراحی و انجام یک حمله هماهنگ بوسیله چند پهپاد و کشتن تعداد زیادی از مردم، وحشت حملات 11 سپتامبر را بازسازی کند. آنها در ادامه افزودند: کنترل خرید‌ و‌ فروش پهپادهای تجاری غیر ممکن است.

این پژوهشگران پیشنهادهایی برای جلوگیری از استفاده‌های تروریستی این هواپیماهای بدون سرنشین ارائه دادند. از جمله تمهیدات  پیشنهاد‌شده می‌توان به الزامی بودن مجوز خرید پهپادها، استفاده از پارازیت در فرکانس‌های رادیویی، استفاده از سامانه‌های لیزری در مکان‌های حساس و همچنین آموزش نیروهای پلیس در خصوص چگونگی سرنگون ساختن این پهپادها، اشاره کرد. 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار