ان‌سی‌آر آنلاین بررسی کرد:

جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها؛ کدامیک برای ایران بهترند؟

به باور تحلیلگران سیاسی موضع دموکرات‌های آمریکا در قبال ایران به‌مراتب خصمانه‌تر از جمهوری‌خواهان است.

جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها؛ کدامیک برای ایران بهترند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ان‌سی‌آر آنلاین در مطلبی نوشت: توافق هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی در سال 2015 بدون شک باید به شعارهای فتنه‌جویانه و دیرینه رهبران احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا علیه این کشور مسلمان پایان می‌داد. با اجرای این توافق، دسترسی ایران به سازه‌های هسته‌ای محدود شد و با بازرسی دقیق‌تر، نگرانی قدرت‌های جهانی درباره احتمال توسعه تسلیحات اتمی به‌وسیله ایران به حداقل رسید و مهم‌ترین نتیجه آن کاهش هرگونه تهدید بالقوه علیه امنیت ملی آمریکا بود. با این حال، رهبران احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات ماه گذشته در گردهمایی حزب خود، چهره‌ای متخاصم‌تر از پیش در قبال ایران نشان دادند.

جمهوری خواهان آمریکا ادعا می‌کنند توافق با ایران چیزی جز یک پیمان شخصی میان رئیس‌جمهور آمریکا و شرکای وی نیست و رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ملزم به اجرای آن نخواهد بود. این توافق خدشه‌ای به فناوری تسلیحاتی ایران وارد نکرده است و چه‌بسا به نحوی توسعه تسلیحات هسته‌ای را برای ایران فراهم کند.

جمهوری خواهان آمریکا با زیر سؤال بردن توافق هسته‌ای، ایران را همچنان حامی تروریسم در منطقه معرفی می‌کنند. آن‌ها با طرح ادعای مجهز شدن ایران به سلاح‌های پیشرفته، این کشور را عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه قلمداد می‌کنند.

برخلاف جمهوری خواهان، حزب دموکرات آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را تأیید کرده است و آن را معامله قانونی می‌خواند. با این حال، رهبران این حزب اعلام کرده‌اند در صورت نقض مفاد توافق از سوی ایران، برای حمله نظامی به این کشور لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد. دموکرات‌ها با استناد به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و ماده 41 منشور سازمان ملل، هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را درصورتی‌که به تولید تسلیحات هسته‌ای روی بیاورند، توجیه کرده‌اند. هیلاری کلینتون در گردهمایی ملی حزب دموکرات‌ها بر این موضوع صحه گذاشت و نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران را برابر با حمله نظامی یک‌جانبه آمریکا علیه ایران دانست. بنابراین موضع دموکرات‌های آمریکا نیز تفاوت چندانی با حزب جمهوری‌خواه این کشور ندارد و چه‌بسا خصمانه تر هم باشد. تعداد زیادی از دموکرات‌های آمریکا نیز تمایل باراک اوباما برای توافق با ایران را ساده‌لوحانه و غیرمسئولانه قلمداد کرده‌اند.

نویسنده در انتهای مطلب آورده است: دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا مدعی هستند که حکومت ایران فاقد مشروعیت است و حکومت اسلامی را یکی از حامیان تروریسم در سوریه، لبنان و عراق معرفی می‌کنند. هرچند بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند عربستان سعودی نقش بسزایی در گسترش این ایدئولوژی علیه ایران دارد. همکاری‌های دفاعی و امنیتی عربستان با دموکرات‌های آمریکا در راستای منفور جلوه دادن چهره ایران در منطقه را نباید دور از ذهن نگه داشت. دیپلماسی حزب دموکرات آمریکا نوعی حمایت از توافق هسته‌ای ایران را به نمایش گذاشته است ولی با تفکر عمیق در این مورد می‌توان دریافت که موضع دموکرات‌های آمریکا در قبال ایران به‌مراتب خصمانه‌تر از جمهوری خواهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
انشاالله آمریکا از درون متلاشی می شود و قدرت پوشالی اش از بین می رود و با سیاست شیطانی اش و تبعیض نژادی اش جنگ داخلی راه می افتد و نابود می شود
Germany
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
شیطان هیچ جوری برای بشریت خوب نبوده و نیست. بنابراین جمهوری خواهان و دمکراتهای آمریکا هردوگروه سیاستهای شیطانی دارند و برای ایران اصلا خوب نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
ازقدیم گفتن سگ زردبرادرشغاله هیچکدوم به دردایران نمی خورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
سگ زرد برادر شغاله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
احمقانه است اگر فکر کنیم امریکا زیر نظر یک فرد مثل رییس جمهور اداره می شود رییس جمهور و احزاب ویترین هستند پشت پرده این ویترین صهیونیست ها قرار دارند که فقط مهره هایشان را عوض می کنند نه سیاست یا برنامه شان را.
نباید به دشمن امیدوار بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
هر چند نباید خودمون رو مستقیم وارد این دعواهایی که دو طرف خصم هستند بکنیم ولی باید همیشه یه نگاهمون به این باشه که ببینیم دشمنان منطقه ای و صهیونیسم از کدوم یک بیشتر حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
همه آمریکا یها عاشق منابع ایرانند پس دلشان برای هیچ ملتی نمیسوزانند خیال خودمان را راحت کنیم که فقط قدر ملت خودمان و کشور خود را بدانیم ومتحد شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
جفتشونم حیله گرو جنایت کارن حتی به دوستانشونم رحم نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سگ زرد برادر شغال ه هیچ فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
به نظر من جمهوری خواهان درسته هارتو پورتشون زیاده و مثلا تند رو هستن ولی باور کنید اونا بهترن تا دموکرات ها .
دموکرات ها مکار و حیله گرن و اهدافشون رو با حیله پیش میبرن به قول رهبر زیر اون دستکش مخملیشون دست چدنی دارن ولی جمهوری خواهان حدقلش یک رنگن و دو رو بازی در نمیارن
Germany
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
و دموکرات ها باشند یعنی ادامه جنگ در خاورمیانه و حتا کشیدن جنگ در ایران
دموکرات ها سیاست های مرموزانه ای دارند به قول ترامپ حامی داعش و عربستان وهابی هستند
ترامپ با روسیه آشتی کنه برای ترامپ خوب میشه
روسیه منفعتش توی ایرانه ... در کل از دور باید به مساله نگاه کرد
و به شعار های دروغی دموکرات ها نباید اطمینان کرد.
Germany
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
حزب دموکرات از داعش و عربستان دفاع می کنه و مرموز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
چه قبل و چه بعد از انقلاب جمهوری خواهان روابط بهتری با ایران داشتن حرفای ترامپ بیشتر تبلیغات انتخاباتیه . هرچه مردم میکشن از حزب دمکرات . این واقعیت تاریخه که باید قبول کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
جز ایرانی برای ایران بهتر نیست بقیه موقعی بهترند که منفعت ایران و ایرانی ایجاب کند .... همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
از قدیم گفته اند سگ زرد برادر شغاله..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
اینا همه دلقک پولدارهای صهیونیستها هستن هیچ فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
اگر منافع ملت و کشور رو در نظر بگیریم و پا تو کفش این دو جناح نکنیم هر دوشون خوبند
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سگ زرد برادر شغال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
هیچکدام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
قطعاً جمهوری خواهان برای ایران و روسیه و چین و کره شمالی بهترند. بلاخص برای ایران عزیز . به امید آن که ترامپ نازنین رای بیاورد.
Germany
j
۲۲:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
از بزرگترهات بپرس که هردوجناح امریکا به یک اندازه ایران راویران کردند!!!کمی تاریخ معاصربخوان ....مصدق را دمکرات ها بیچاره کردند....بوش بچه و پدر و ریگان نیز صدام ورا حمایت کردند...کمکش کردند.ایران شد محورشرارت ....اوباما ی دمکرات وکلینتون ها(امضاتحریم ها ) هم که ضربات هسته ایی را زد!!!داعش را بوجود آورد....
آخرین اخبار