نگرانی شورای اروپا از افزایش خشونت علیه خبرنگاران در ترکیه

شورای اروپا اعلام کرد، اوضاع رسانه ها و خبرنگاران در ترکیه و منطقه کریمه وخیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، شورای اروپا  در قطعنامه‌ای که اعضای پارلمان اروپا به آن رای دادند،  از افزایش خشونت ها طی دو سال اخیر نسبت به خبرنگاران در اروپا ، به ویژه در ترکیه و شبه‌جزیره کریمه ،‌انتقاد کرد.

مجمع پارلمانی شورای اروپا در نشست خود در استراسبورگ اعلام کرد از ژانویه 2015، شانزده خبرنگار در 47 کشور این نهاد در پی اقدامات خشونت آمیز کشته و عده بسیاری در حملات زخمی شدند.

این قطعنامه با 110 رای موافق ، 15 رای مخالف و 9 رای ممتنع به مناسبت گزارشی در مورد «حملات علیه خبرنگاران و آزادی رسانه ها در اروپا» به تصویب رسید.

مجمع پارلمانی شورای اروپا به ویژه اوضاع ترکیه و اوکراین را در خصوص قتل، تهاجم و بازداشت خبرنگاران بسیار نگران کننده توصیف کرد.

در این گزارش به چندین مورد هدف قرار گرفتن خبرنگاران به ویژه در ترکیه اشاره دارد.

­مجمع پارلمانی شورای اروپا تصریح کرد با توجه به اتخاذ قوانین سخت گیرانه در زمان حالت فوق العاده در ترکیه، اوضاع رسانه ها و خبرنگاران در این کشور وخیم است.

این نهاد از ترکیه خواست «تمام خبرنگارانی را که برای مشارکت در اقدامات تروریستی مجرم شناخته است آزاد کند.»

بیش از یکصد خبرنگار در ترکیه دستگیر و زندانی شدند و کارت خبرنگاری 330 نفر دیگر باطل شد. همچنین 60 روزنامه و مجله ، 16 شبکه تلویزیونی ، 23 شبکه رادیویی و سه خبرگزاری نیز در این کشور بسته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار