جهانگیری در همایش ملی صبر؛

اقتصاد مقاومتی مصداق بارز صبر است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه ساز برداشتن گام های بلند به سوی اهداف کشور است.

اقتصاد مقاومتی مصداق بارز صبر استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نخستین همایش ملی صبر که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام نوروز اظهار داشت: صبر موضوع بسیاری مهمی برای کشور است که می تواند جلوی بسیاری از مشکلات کشور را بگیرد و زندگی اجتماعی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: نبودن روحیه صبر و بخشش آسیب جبران ناپذیری به جامعه می زند و آسیب‌های اجتماعی را بیشتر می کند و به حالت بحران در می آید، به همین دلیل ما 4 جلسه با حضور رهبری انقلاب و مسئولان مربوطه در زمینه آسیب‌های اجتماعی داشتیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اگر بخواهیم با تنگناهای جامعه مقابله کنیم، باید صبر و گذشت به گفتمانی غالب در جامعه تبدیل شود. جامعه بدگمان رو به فرسایش می رود.

جهانگیری تصریح کرد: هیچ تحول اقتصادی به دور از مدارا و صبر قابل اجرا نیست و اگر این اتفاق نیافتد، برنامه های توسعه کشور اجرا نخواهد شد. هر جا سرمایه اجتماعی کم شود امید به آینده کاهش پیدا می کند و سرمایه ها نیز کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به راه های جلوگیری از زوال سرمایه های انسانی گفت: ما باید به انگیزه های اخلاقی بپردازیم و آن را توسعه بدهیم که اگر این طور شود، زوال سرمایه های اجتماعی را نخواهیم دید. ما باید به جای کینه؛ بخشش و به جای پرخاش؛ گفتگو را جایگزین کنیم و همه باید در تمام سطوح تلاش کنند. صبر و مدارا وجه مثبت دارد و نوعی تحرک به سمت پیروزی 
است.

جهانگیری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مصداق بارز صبر است که با تکیه بر ظرفیت‌های درونی جامعه فرصت سازی می‌کند و باید گام‌های بلندی در راستای گذر از سختی‌ها و ایجاد فرصت‌ها برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار