اختلاف سنی و ازدواج در سن پایین از معضلات اجتماعی جنوب کرمان

امام جمعه رودبارجنوب گفت: اختلاف سنی و ازدواج در سنین پایین یکی از معضلات جامعه در جنوب کرمان میباشد .

اختلاف سنی و ازدواج در سن پایین از معضلات اجتماعی در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛حجت الاسلام گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در همایش بررسی راهکارهای ارتقاء فرهنگ عمومی جنوب کرمان ضمن بیان مسائلی از معضلات فرهنگی منطقه جنوب کرمان گفت: یکی از معضلات فرهنگی این منطقه که دغدغه همه مسئولین ذیربط خصوصا دادگستری میباشد،اختلاف سنی در ازدواج در منطقه جنوب کرمان است که چه بسا مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند و عوارضی را بدنبال دارد ازدواج یک دختر کم سن و سال با یک مرد هفتاد ساله فساد به دنبال دارد.


وی پس از بیان این معضل افزود: اختلاف سنی باید حدود ۶ سال باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات و معضلات فرهنگ عمومی اعتیاد و طلاق است وعلت عمده طلاق را اعتیاد عنوان کرد و گفت باید راهکاری برای رفع این مشکل پیدا کرد.

همچنین درادامه افزود: سران طوایف برای جامعه یک ظرفیت خوب هستند و مشکلات زیادی از این طریق مرتفع شده و اگر سران طوایف آموزش های لازم را در جهت رفع مشکلات ببینید مطمعنا مسائل بهتر حل میشود و خشم های بیجا در منطقه را نیز یکی از معضلات بیان کرد و گفت این مسئله مشکلات فراوانی را بدنبال دارد و اینها را بایستی بررسی کرد .


حجت الاسلام گروهی از مشکلات اقتصادی منطقه در بخش کشاورزی سخن به میان آورد و نیز در مورد زیارتگاه های موجود در جنوب کرمان گفت:باید این مکان ها را به جایی تبدیل کنیم که نفعی برای جامعه داشته باشد و به جای این مکان ها باید یک مرکز فرهنگی درست شود و محل تجمع مردم از جاهای بی اساس و بی پایه جمع آوری شود .

وی در ادامه افزود:تقویت حوزه های علمیه و ساخت خانه های عالم میتواند بسیاری از مشکلات فرهنگ عمومی جامعه را کاهش دهد. بیش ۱۲۰ هزار جمعیت در رودبار وجود دارد که هفت خانه عالم در این شهرستان وجود داردر و ۲۴ روحانی در این شهرستان مشغول به انجام فعالیت های دینی و فرهنگی هستند.که این آمار و ارقام پایین است و باید بیشتر شود.

وی در پایان گفت: علاوه بر نقاط ضعف فرهنگ عمومی نقاط قوت فراوانی نیز وجود دارد و گوشه ای از نقاط قوت فرهنگ عمومی کسب رتبه برتر شهرستان رودبار در جشنواره تئاتر استانی است و این بیانگر این است که استعداد های فرهنگی و هنری در جنوب وجود دارد و باید بیشتر شکوفا شوند.


انتهای پیام/

 

یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی در جنوب کرمان ازدواج در سنین پایین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار