تشدید قوانین سختگیرانه در مرزهای چین و روسیه

شهرهای مرزی چین با روسیه، قوانین سختگیرانه و محدود کننده را افزایش خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شهر‌های چین که در مجاورت مرز با روسیه قرار دارند، امروز یکشنبه اعلام کردند اقدامات قرنطینه‌ای و نیز کنترل مرزی را در بخش ورودی از مرز افزایش خواهند داد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ که از خارج از کشور به چین وارد شده بودند، افزایش یافت.

در شانگهای که مرکزی تجاری محسوب می‌شود، تست کرونای ۵۱ شهروند چینی که با یک پرواز از روسیه به این شهر سفر کرده بودند، مثبت اعلام شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در شهر‌های مرزی «Suifenhe» و هاربین، مرکز استان «هِیْلونگ‌جیانگ» از افرادی که از خارج از کشور می‌آیند، خواسته می‌شود تا علاوه بر تست اسید نوکلیک و آنتی بادی، به مدت ۲۸ روز در قرنطینه بمانند. این در حالی است که مقامات شهر مرزی هاربین نیز اعلام کرده اند واحد‌های مسکونی را خواهند بست.

روسیه پیشتر تمامی پرواز‌ها بسوی چین را متوقف کرده و مرز زمینی خود را در برابر عبور و مرور‌هایی که برای ورود از چین انجام می‌شد، بسته بود.

چهارشنبه هفته گذشته نیز سفارت چین در روسیه اعلام کرده بود این سفارتخانه مطلع شده تمامی گذرگاه‌های مرزی میان چین و روسیه در برابر عبور و مرور افراد بسته شده است.

طبق اعلام تلویزیون مرکزی چین، دو هزار و ۴۴۲ نفر از تاریخ ۲۱ مارس تا هفتم آوریل، از روسیه و از بندر «Suifenhe» وارد چین شده اند. همچنین تمامی ۸۴ مورد مبتلا به کرونا که از تجار چینی در روسیه بودند، از مسیری مشابه به کشورشان بازگشته بودند. آن‌ها از مسکو به «ولادی وستوک» پرواز کرده و سپس تا مرز «Suifenhe» اتوبوس گرفته بودند.

طبق اعلام گلوبال تایمز. بر اساس اظهارات شهروندان چینی که در روسیه حضور دارند، بیشتر چینی‌هایی که در روسیه زندگی و کار می‌کنند، در شهر‌های مسکو، ولادی وستوک و «ایرکوستوک» حضور دارند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار