تلاش اتحادیه اروپا برای همکاری نزدیکتر با دولت جدید آمریکا بر سر برجام

شورای اتحادیه اروپا خواهان همکاری نزدیکتر با دولت جدید آمریکا در شماری از مسائل از جمله برجام شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کویت، شورای اتحادیه اروپا امروز دوشنبه خواهان همکاری نزدیکتر با دولت جدید آمریکا در شماری از مسائل از جمله در  توافق هسته ایران موسوم به برجام شد.

بر اساس این گزارش، شورای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه پس از نشست حضوری خود در بروکسل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا امروز دوشنبه خواهان همکاری راهبردی طولانی مدت با آمریکا به منظور تقویت نظم چندجانبه‌ای شد که یک دیدگاه اشتراکی درباره جهان را که می‌تواند دستاورد‌های محسوسی را به ارمغان آورد، ارتقا دهد.

شورای اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد یک دستورکار تازه فرا آتلانتیکی برای یافتن پاسخ‌های مشترک به چالش‌های جهانی به منظور حفاظت از سلامتی مردم و سیاره زمین برای محافظت از دموکراسی و در دسترس کردن آن برای شهروندان لازم است.

شورای اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه خود تأکید کرد بخاطر تأثیرات مخرب کووید-۱۹، نیاز بیشتری برای مبارزه همگانی با این همه گیری نیاز است.

این شورا همچنین از تصمیم رئیس جمهور منتخب آمریکا برای پیوستن دوباره به توافق تغییرات آب و هوایی پاریس در نزدیکترین زمان ممکن استقبال کرد.

شورای اتحادیه اروپا همچنین خواهان همکاری با آمریکا به منظور حفظ برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام شد که بوسیله قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به تأیید رسیده است.

بر پایه این گزارش، اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده است به همکاری با آمریکا در تمامی مناطق، چه در اروپای شرقی و همسایگان جنوبی باشد و یا نیز بالکان غربی و مدیترانه شرقی، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین کارائیب و یا نیز منطقه هند- اقیانوس آرام ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار