رفع تصرف ۷۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی در سبزوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: با پیگیری‌های حقوقی ۷۰ هزار مترمربع از اراضی وقفی در سبزوار که در تصرف غیرقانونی افراد یا برخی سازمانها بود از تصرف خارج و خلع ید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۱۲۰ میلیارد ریال است.

او افزود: همچنین در امسال۱۳۰ سند مالکیت جدید برای موقوفات سبزوار اخذ شده که این اسناد تک برگی با درج مختصات و تعیین حدود و مکان آن‌ها است و گام مهمی در تثبیت مالکیت موقوفات به شمار می‌رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۰ موقوفه جدید به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفات سبزوار ثبت شده است.

مهدوی بیان کرد: این موقوفات ثبت شده به نیات خیرات و مبرات، ترویج فرهنگ تشیع، برپایی مراسم مذهبی، تعزیه برای ائمه اطهار (ع)، ساخت و مرمت مسجد و حسینیه وقف شده‌اند.

او با اشاره به ظرفیت وقف در مبارزه با کرونا تصریح کرد: ۷۰ درصد موقوفات سبزواردر مقابله با کرونا سهم داشته اند بطوریکه از محل عواید و درآمد‌های آن‌ها برای تامین بسته‌های کمک معیشتی، بهداشتی یا کمک به درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهره گرفته شده است.

انتهای پیام//ف.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار