امام جمعه ارومیه:

مصلحت کشور در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان و مدیران باید خیر و مصلحت مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و همه تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: مجلس و دولت باید هر کدام خطوط خود را حفظ کنند ضمن اینکه مجلس از دخالت در امور دولت پرهیز کند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه مسئولان نباید برای منافع شخصی خود اقدام به انتخاب مدیران زیر مجموعه کنند، گفت: غرور و انفعال ۲ ویژگی مهم است که آفتی برای مسوولان به شمار رفته و برای آن‌ها گرفتاری به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه استغفار در کار‌ها موجب نزول رحمت الهی می‌شود، گفت: مدیران و مسوولان ما باید از غرور پرهیز کنند، زیرا این امر طلیعه شکست است و بدبختی از آنجا شروع می‌شود.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر هوشیاری مسئولان و پرهیز ان‌ها از انفعال و گام برداشتن بیشتر در مسیر تقوا و صبر گفت: دولت و مجلس مقدمات اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را براساس اقتصاد و مردم محور بودن آن فراهم کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم توجه به برگزاری جشن‌های گلریزان می گوید: آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد از کار‌های پر خیر و برکت است که ثواب الهی داشته و باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا رضایت پرودگار را در پی دارد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: عفو و گذشت در ماه رمضان از کار‌های پرخیر و برکتی است که موجبات شادی و نشاط را در میان مردم و جامعه فراهم می‌کند.

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: این کریمه اهل بیت، نمود و مظهر کرامت، عصمت و طهارت است.

امام جمعه ارومیه با بیان اهمیت و جایگاه قرآن کریم در دین مبین اسلام نیز گفت: قرائت درست قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان انسان را متحول می‌کند از این‌رو باید آن را با دقت قرائت کرد تا بر زندگی ما تاثیر بگذارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به مساله تکدی گری در جامعه و گسترش آن گفت: این مساله در شان مردم و جامعه ما نیست و باید مسئولان به این مساله رسیدگی کنند تا رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.