به دلیل جنگ و خشونت

گوترش: سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰۰ میلیون نفر در جهان آواره شده‌اند

دبیر کل سازمان ملل از آوارگی نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر در پی بروز درگیری و خشونت در کشورهایشان در سال گذشته میلادی خبر داد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، از فرار و آوارگی میلیون‌ها نفر از خشونت در کشورهایشان در سال گذشته میلادی خبر داد.

گوترش در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد که رکورد جدیدی درباره فرار از خشونت در سال ۲۰۲۲ میلادی ثبت شده است و «قریب به ۱۰۰ میلیون نفر به دلیل خشونت، درگیری و نقض حقوق بشر مجبور به فرار شده‌اند.»

نشست حقوق بشر سازمان ملل امروز با حضور گوترش وزیر امورخارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌های ارشد فرانسه و آلمان و تعداد زیادی از مقام‌های جهان آغاز می‌شود و بناست که این طولانی‌ترین نشست این نهاد بین‌المللی باشد.

این نشست قرار است ۵ هفته طول بکشد و در حالی برگزار می‌شود که جهان با نگرانی‌های حقوقی از جمله جنگ روسیه در اوکراین، سرکوب مخالفان در روسیه و بلاروس، خشونت‌های جدید بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و تلاش‌ها برای تحکیم توافق صلح در اتیوپی دست و پنجه نرم می‌کند.

سفر گوترش به عراق

دبیر کل سازمان ملل متحد روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه آینده از عراق دیدن خواهد کرد. این سفر ابتدا به بغداد انجام خواهد شد و دبیر کل سازمان ملل با رؤسای سه گانه عراق دیدار خواهد داشت؛ وی در ادامه سفر خود به اقلیم کردستان خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار