اوکراین: کشور‌های اروپایی ۳۰ هزار نظامی ما را آموزش می‌دهند

درپی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، وزارت دفاع اوکراین از آموزش ۳۰ هزار نظامی این کشور از سوی کشور‌های اروپایی خبر داد.

کشور اوکراین با بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت گرچه مساحت گسترده‌ای در قاره اروپا دارد، اما اقتصاد ضعیف این کشور باعث شده است نتواند به میزان لازم ثروت به منظور تقویت نیروی نظامی خود تولید کنید. از این رو با شروع جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کی‌یف وابستگی شدیدی به کمک‌های خارجی پیدا کرده است و در صورتی که این کمک‌های نظامی قطع شود روسیه به پیروزی قاطع دست خواهد یافت. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد کشور‌های اروپایی در نظر دارند تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۳۰ هزار نیروی نظامی این کشور را آموزش دهند. 

در این بیانیه آمده است: «وظیفه آموزش نظامیان اوکراینی برعهده واحد "مأموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا" است و انتظار می‌رود سربازان نیرو‌های زمینی اوکراین نیز در آن حضور داشته باشند.»

پیش‌تر «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در ماه مارس از برنامه رونمایی کرده بود. همچنین گرچه آمریکا هنوز موافقت رسمی خود را برای فروش جنگنده‌های اف ۱۶ به کی‌یف اعلام نکرده است، اما چندین کشور اروپایی از برنامه خود برای آموزش خلبانان این کشور به منظور پرواز با این جنگنده خبر داده‌اند. 

روسیه به آمریکا درباره هرگونه واگذاری جنگنده پیشرفته اف ۱۶ به اوکراین هشدار داده و آن را به منزله مداخله آشکار واشنگتن در جنگ مستقیم با مسکو تفسیر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
غرب عملا جنگ جهانی سوم رو راه انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
البته آموزش زودتر مردن چون این آموزش برای جنگهای امروزی کفایت نمیکنه و آموزش در حکم مرگ آنی می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
این آموزش نیست آمادگی هست در جهت زودتر مردن چون هم مدت و هم آموزش آن کفایت حضور در میدان جنگهای نوین نمیکنه
آخرین اخبار