لوکاشنکو: واگنر زنده است و در بلاروس زندگی خواهد کرد

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد حتی پس از مرگ رئیس واگنر، این گروه در خاک بلاروس خواهند ماند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس بدون اینکه زمان معینی را اعلام کند، گفت که گروه واگنر پس از مرگ یوگنی پریگوژین، رئیس خود زنده است و در بلاروس به حیات خود ادامه خواهد داد.

براساس گزارش یورو نیوز، سخنان رئیس جمهور بلاروس پس از آن بیان شد که «رادیو اروپای آزاد» تصاویری ماهواره‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد اردوگاه نیروهای گروه واگنر در روستای «تسل» بلاروس در حال برچیده شدن است.

پریگوژین که ۲۳ ژوئن (دوم تیر) امسال دست به شورشی نافرجام علیه دولت روسیه زده بود، اخیرا گفته بود قصد دارد نیرو‌های خود را در آفریقا مستقر کند. همین شورش اختلاف بزرگی را بین او و مقامات کرملین ایجاد کرده بود. او در یک سانحه هوایی سه روز پیش جان خود را از دست داد.

کانال تلگرام منطقه خاکستری که نزدیک به گروه واگنر است ادعا کرد که هواپیمای یوگنی پریگوژین توسط موشک پدافند هوایی ساقط شده است. اما روزنامه نیویورک تایمز این فرضیه را رد کرد. درحالی که برخی در تلاش بودند رئیس جمهور روسیه را مسبب این حادثه معرفی کنند، کرملین، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه این ادعا را از اساس دروغ خواند و تاکید کرد این ادعا جز شایعات چیزی نیستند. «ولادیمیر پوتین» نیز از پریگوژین به عنوان یک تاجر با استعداد تمجید کرد و گفت که مایل است صمیمانه با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار