وزیر خارجه عراق: گروه‌های کُرد سلاح‌های سنگین‌شان را تحویل دادند

فؤاد حسین اعلام کرد که اجرای توافقنامه امنیتی با ایران در حال اجراست.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق اعلام کرد که دولت اقلیم کُردستان تدابیر لازم در زمینه دور کردن تجزیه طلبان کُرد از مرز‌های ایران را بر اساس توافق صورت گرفته اتخاذ کرده است.

فؤاد حسین در گفتگو با شبکه العربیه تصریح کرد: "۵ اردوگاه برای اسکان گروه‌های مسلح کُرد و خانواده‌های آن‌ها در اقلیم کُردستان تاسیس شده است". 

وزیر خارجه عراق تأکید کرد: "به توافق با ایران پایبند هستیم و گروه‌های مسلح سلاح‌های سنگین خود را تحویل داده‌اند".

وی گفت: "رویکرد‌های ما صلح‌آمیز و مبتنی بر گفتگو و احترام به کشور‌های همسایه است و خواهان آن هستیم که از ادبیات خشونت آمیز علیه حاکمیت عراق پرهیز شود".

فؤاد حسین در پایان اضافه کرد: "احتمال نمی‌دهیم حملاتی از طرف ایران علیه کشورمان صورت گیرد".

طبق توافقی که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق صورت گرفته است، بغداد و اقلیم کردستان متعهد شده‌اند تا گروه‌های مسلح و تجزیه طلب کرد را خلع سلاح کرده و آن‌ها را از مرز‌های ایران دور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
نگهداری سلاحهای سنگین هزینه بردار بود، باید سلاحهای سبک را تحویل دهند.حتی باید به سلاح سرد هم مجهز نباشند مگر با مجوز.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
خلق قهرمان کرد خلقی که اینک حدود یکصد سال است که تاوان شکست صلیبیون را ان هم با دست خود پرداخت می کند صلاح الدین ایوبی را می گویم راد مرد کردی که در جنگهای صلیبی اروپایی ها را به شکل فجیعی شکست داد و انان چقدر زیبا و خوشگل انتقام ان شکل را از کردها ان هم بدون پرداخت هزینه ای از انان می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سلاح سنگین و سبک این تروریستهای تجزیه طلب باید ضبط شون و آنها را روانه اصطبل و آغل و طویله کنند. مرگ بر کومله سلاخان و جلادان..
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۶:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ما هرکسی کشوری که امنیت ما را تهدید کند پاسخی در خور شخصیتش رو می‌دهیم مزدوران آمریکا شما دولتمردان عراق اکثریتتون هستید براشون اردوگاه وخونه وممکن درست کردید
در اصل حمایتشان کردید عوض تحویل به ایران سرانشون که فرار کردن اروپا شما باهشون همدست هستید ایران باید تایید کنه پایگاه‌های زیر زمینی حتما دارن امکان نداره نداشته باشن اونها رو هم چک کنه ایران حتما تونل حفر کردن مواظب باشید اون تونل‌ها رو کش کنید به این دشمنان اعتماد نکنید چه از مرز ما دور باشن چه نزدیک کارشون رو انجام میدن این از خدا بیخبرها یک لحظه چشم ازشون بر ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۵:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
نه دیگه اینطور نشد . جناب وزیر خارجه عراق همه تروریستهای تجزیه طلب را که پناه دادید قرار بود بفرستید استان الانبار .تا این تروریستها در کردستان عراق هستند یعنی با حمایت بارزانی و آمریکا و تحت پوشش کولبر بمب و سلاح و خرابکار میفرستن ایران .یا توافق را درست انجام بدید و یا ایرانیهای با غیرت مجبور میشین خودشون ضد این تروریستها اقدام کنند. اخراج تروریستهای تجزیه طلب از تمام مناطق نزدیک به مرز و فقط باید در اردوگاه های محصور باشند.مرگ بر تمام دشمنان ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سلاح های سبک را هم باید تحویل بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
دروغ می گویند
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۱:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
گروههای کرد جالب است اینجانب به صلیبیون و انانی که بوسیله صلاح الدین ایوبی ان شیرمرد کرد که انان را به شکل مفتحضانه ای شکست داد امروزه بعد از ۱۰۰ سال از ان جتگها درود می فرستم که ۱۰۰ سال است از کردها انتقام شکست در جنگهای صلیبی را ان هم بدون هیچ گونه لشکر کشی از کردها ان هم با دست توان مند خودشان گرفته و می گیرند و جالب است که سیر هم نمی شوند
آخرین اخبار