در بسته حوادث ۱۰ آذرماه بخوانید؛

از آتش سوزی در منزل مسکونی تا دستگیری سارق و قاچاقچی در خوزستان

مهم‌ترین حوادث امروز، یکشنبه ۱۰ آذر ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

بی احتیاطی در آشپزی، آتش به پا کرد

ابراهیم قنبری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۲۳ دقیقه بامداد یکشنبه ۹ آذرماه، با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان، آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه فاز ۲ پادادشهر اطلاع رسانی شد.

او افزود: ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی سریعا ۲ دستگاه خودرو اطفا حریق و امداد و نجات را به محل حادثه اعزام کرد.

قنبری اظهار داشت: منزل مسکونی در اثر بی احتیاطی در آشپزی دچار آتش سوزی شد و دود و شعله‌های حریق به سرعت در حال گسترش بود.

این مقام مسئول ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان، با تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی و با استفاده از ۲ رشته لوله آبرسان، شعله‌های حریق را مهار کردند و دود متصاعد شده در ساختمان را با استفاده از فن تخلیه دود خارج کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: خوشبختانه این حادثه آسیب جانی نداشت و آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه به ایستگاه مربوطه بازگشتند.

سارق حرفه‌ای و سابقه دار احشام در دام قانون

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول گفت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت مسلحانه احشام و اطلاع رسانی سریع مالباخته به ماموران انتظامی مبنی بر متواری شدن سارقان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از سارقان سابقه دار احشام را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و طی یک عملیات پلیسی دستگیر و تعداد ۱۰ راس احشام سرقتی از وی کشف شد.

سرهنگ گراوندی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس آگاهی به ۵ فقره سرقت مسلحانه احشام با مشارکت همدستانش اعتراف کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با اشاره به تلاش پلیس جهت دستگیری سایر همدستان سارق، ادامه داد: بی توجهی به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از احشام و اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس از عواملی است که زمینه‌ساز بروز سرقت از دامداری‌ها و احشام می‌شود که لازم است شهروندان در پیشگیری از سرقت توجه به توصیه‌های پلیس را مورد تاکید قرار دهند.

۱۳ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: به منظور اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی و به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، ماموران پلیس امنیت عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از واحد‌های صنفی بازدید کردند.

او با بیان اینکه در این زمینه ۱۳ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات مربوطه پلمب شدند، بیان کرد: اجرای طرح مذکور تداوم خواهد داشت و با واحد‌های صنفی متخلف برخورد قانونی می‌شود.

توقف محموله ۳۰۰ کیلوگرمی تریاک در اندیمشک

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: به منظور اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی، برخورد قاطعانه با عناصر اصلی تهیه، ترانزیت و توزیع موادمخدر از استان‌های جنوبی به استان‌های شمالی و شمال غربی کشور، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با کار اطلاعاتی خاص پلیسی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری پلیس همنام خود در شهرستان‌های شوش و اندیمشک ضمن رصد دقیق اطلاعاتی محور تردد خودروی زانتیا حامل مواد مخدر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متوقف کردند.

سردار عباس زاده ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این رابطه ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که وظیفه اسکورت محموله موادمخدر را داشتند شناسایی و در عملیات تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه هر ۲ راننده زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه یکی از قاچاقچیان موادمخدر بر اثر جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد، اظهار داشت: ۲ قاچاقچی دیگر دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.